Facebook uruchomi sekcję Gaming przeznaczoną dla fanów gier
Facebook zapowiedział wprowadzenie w swoim serwisie nowej kategorii tematycznej o nazwie Gaming. W planowanej zakładce znajdą się treści dotyczące gier wraz z najnowszymi wiadomościami z branży czy narzędziami służącymi do budowania społeczności skupionych wokół gier.
W komunikacie przesłanym do redakcji Wirtualnemedia.pl Facebook powołuje się na własne badania, z których wynika że każdego miesiąca ponad 700 mln użytkowników serwisu gra, ogląda transmisje gier oraz angażuje się w grupy o tej tematyce. W odpowiedzi na ten trend Facebook postanowił wprowadzić dedykowaną zakładkę o nazwie Gaming.
Według zapowiedzi nowa karta nawigacyjna ułatwi ludziom budowanie społeczności wokół ich ulubionych gier oraz graczy. Zostanie ona ulokowana w głównym pasku nawigacyjnym, a jej najważniejszym elementem będą Aktualności, w których fani gier znajdą interesujące treści.
W segmencie Gaming mają zostać umieszczone także inne elementy przeznaczone dla użytkowników zainteresowanych tym segmentem:
Gry – wszystkie gry zostaną zebrane w jednym miejscu i dodatkowo wzbogacone o nowe sposoby zapraszania znajomych, czatowania i wspólnej zabawy.
Transmisje z gier – będzie to miejsce śledzenia transmisji z gier, wydarzeń esportowych czy mediów o tematyce gamingowej. Z biegiem czasu ta sekcja pomoże też w odkrywaniu nowych streamerów w oparciu o gry i treści, które zaangażowały użytkownika.
Grupy gamingowe – tutaj znajdą się treści pochodzące z najważniejszych grup gromadzących graczy na Facebooku.
Facebook informuje, że wdrożenie sekcji Gaming rozpocznie się od grupy 700 mln użytkowników serwisu, z czasem zostanie poszerzone o kolejnych fanów gamingu.
Przychód Facebooka sięgnął w IV kwartale 2018 r. 16,91 mld dol. To o 30 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 (12,97 mld). Firma zanotowała zysk netto w wysokości 6,88 mld, w porównaniu do 4,27 mld dol. zysku w IV kwartale roku 2017 (+61 proc.). Z kolei w całym 2018 r. Facebook osiągnął 55,84 mld dol. przychodu, co oznacza wzrost o 37 proc. Zysk netto wzrósł z 15,93 do 22,11 mld dol. (+39 proc.).
Dołącz do dyskusji: Facebook uruchomi sekcję Gaming przeznaczoną dla fanów gier