Facebook obiecuje narzędzie do kasowania historii reklamowej użytkowników
Facebook zapowiedział że w 2019 roku udostępni użytkownikom narzędzie pozwalające przeglądać wszystkie informacje zbierane na ich temat w celach reklamowych. Internauci mają otrzymać też możliwość wykasowania całej historii dotyczącej interakcji z serwisami i stronami odwiedzanymi w sieci.
Oddanie w ręce użytkowników Facebooka większej kontroli nad informacjami zbieranymi na ich temat w internecie Mark Zuckerberg, szef serwisu zapowiadał jeszcze w 2018 r., niedługo po wybuchu skandalu związanego z firmą Cambridge Analytica oraz wyciekiem danych 87 mln internautów.
Do tej pory projekt anonsowany przez Zuckerberga nie został zrealizowany, okazuje się jednak że firma nie zrezygnowała z tego pomysłu. Nowe informacje na jego temat dostarczył podczas branżowej konferencji w San Francisco David Wehner, dyrektor finansowy Facebooka.
Według zapowiedzi Wehnera w 2019 r. Facebook wprowadzi wspomniane rozwiązanie dotyczące prywatności użytkowników. Projekt przewiduje że internauci z poziomu jednego panelu będą mogli łatwo prześledzić jakie informacje na ich temat zostały zebrane przez Facebook. Chodzi przede wszystkim o dane dotyczące tego jakie strony i serwisy odwiedzał użytkownik i jakie interakcje z nimi prowadził.
Nowe rozwiązanie zakłada także że użytkownik za pomocą jednej wygodnej opcji będzie mógł skasować całą swoją historię związaną z targetowaniem reklam, a wszystkie informacje zostaną trwale usunięte z konta.
Na razie bliższe szczegóły dotyczące terminów ewentualnego wprowadzenia nowego narzędzia nie są znane. Podczas swojego wystąpienia Wehner przyznał, że udostępnienie narzędzia może stwarzać w przyszłości branży reklamowej pewne problemy związane z precyzyjnym targetowaniem przekazu do użytkowników korzystających z Facebooka.
Przychód Facebooka sięgnął w IV kwartale 2018 r. 16,91 mld dol. To o 30 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 (12,97 mld). Firma zanotowała zysk netto w wysokości 6,88 mld, w porównaniu do 4,27 mld dol. zysku w IV kwartale roku 2017 (+61 proc.). Z kolei w całym 2018 r. Facebook osiągnął 55,84 mld dol. przychodu, co oznacza wzrost o 37 proc. Zysk netto wzrósł z 15,93 do 22,11 mld dol. (+39 proc.).
Dołącz do dyskusji: Facebook obiecuje narzędzie do kasowania historii reklamowej użytkowników