Facebook obniży w Newsfeedzie widoczność treści skopiowanych od wydawców
Facebook zapowiada, że będzie walczył z kopiowaniem w serwisie treści publikowanych przez wydawców. Teksty, zdjęcia oraz klipy wideo stanowiące wierne kopie materiałów innych autorów będą mniej widoczne w Newsfeedzie, a w konsekwencji przestaną przynosić dochody z emitowanych przy nich reklam.
Informacje na temat nowej strategii Facebooka dostarczył serwis TechCrunch opierając się na własnych rozmowach z przedstawicielami serwisu.
Według zapowiedzi Facebook będzie bardziej intensywnie niż dotąd walczył z przypadkami kopiowania treści pochodzących od wydawców i zamieszczania ich w serwisie w niezmienionej formie lub tylko z kosmetycznymi zmianami.
Przedstawicieli Facebooka podkreślają, że kopiowanie oryginalnych treści i publikowanie ich w towarzystwie reklam (często niskiej jakości) jest naruszeniem praw do własności intelektualnej i takie postępowanie powinno być skutecznie zwalczane.
Zgodnie z planem Facebook zamierza szybko reagować na zgłoszenia dotyczące przypadków kopiowania treści, wprowadzi też mechanizmy skutecznie wykrywające taką praktykę. Strony które wykorzystują cudze materiały będą mniej widoczne w Newsfeedach użytkowników, w związku z czym zmniejszy się u nich ruch, a przychody z reklam ulegną znacznemu obniżeniu.
W II kwartale 2018 roku Facebook zanotował przychód w wysokości ponad 13 miliardów dolarów, a zysk netto wzrósł do 5,1 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: Facebook obniży w Newsfeedzie widoczność treści skopiowanych od wydawców