Facebook zmienia podejście do tekstu na obrazach reklamowych
Facebook rezygnuje z ograniczeń dotyczących reklam graficznych zawierających więcej niż 20 proc. tekstu w głównym obrazie.
O zmianie w podejściu Facebooka do tekstu na obrazach reklamowych poinformował Matt Navarra, ekspert ds. social media.
Na swoim twitterowym profilu przytoczył on treść informacji przesłanej przez Facebooka do reklamodawców.
Czytamy w niej, że serwis nie będzie już blokował reklam, w których tekst zajmuje więcej niż 20 proc. obrazu.
BIG news for Facebook advertisers:
— Matt Navarra (@MattNavarra) September 22, 2020
Facebook is killing its '<20% text in image' rule for ads
Source: Facebook pic.twitter.com/nP18BSLP7L
Ponadto Facebook zaktualizował treść strony pomocy dotyczącej tekstu na obrazach reklamowych. Wcześniej informowano tam, że reklamy są sprawdzane pod kątem ilości tekstu w głównym obrazie, a w przypadku gdy okaże się, że odsetek tego tekstu jest zbyt duży, materiał może w ogóle nie pojawić się na stronach Facebooka.
Czytaj także: Facebook kupuje nową siedzibę w USA. Zapłaci za nią ponad 367 mln dolarów
Teraz Facebook na tej samej stronie co prawda informuje, że z jego badań i analiz wynika, że obrazy zawierające mniej niż 20 proc. tekstu są skuteczniejsze, ale nie ma już mowy o ograniczaniu reklam, w których odsetek ten jest większy. Firma zaleca jedynie stosowanie krótkiego, jasnego i zwięzłego tekstu, aby przekaz przebił się do świadomości odbiorcy.
Zniesienie opisanych wyżej ograniczeń potwierdza też fakt, że Facebook usunął narzędzie, dzięki któremu reklamodawcy mogli sprawdzać swoje reklamy pod kątem ilości zawartego w nich tekstu.
Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2020 r. 18,69 mld dol. To o 11 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019 (16,89 mld dol.). Przychód z reklam firmy wyniósł 18,32 mld dol., co oznacza wzrost o 10 proc. w ujęciu rocznym. Facebook zanotował w II kwartale zysk netto w wysokości 5,18 mld dol., w porównaniu do 2,62 mld dol. zysku w II kwartale roku 2019 (+98 proc.).
Dołącz do dyskusji: Facebook zmienia podejście do tekstu na obrazach reklamowych