Facebook testuje reklamy wideo na platformie Live
Facebook rozpoczął próby nadawania reklam wideo podczas transmisji na żywo na platformie Live. Spoty nie mogą być dłuższe niż 15 sekund, a testy obejmują na razie wybranych nadawców.
Potwierdzając fakt rozpoczęcia testów nowego formatu reklamowego Facebook zaznaczył jednocześnie, że na razie nie wiadomo nic na temat tego czy stanie się on stałą częścią oferty dla reklamodawców i kiedy będzie dostępny na szeroką skalę.
Na razie z reklam wideo nadawanych w trakcie trwania transmisji na Facebook Live mogą skorzystać jedynie wybrani wydawcy - serwis nie ukrywa, że są to głównie ci, którzy najbardziej aktywnie korzystają z nadawania materiałów na żywo.
Według zapowiedzi spoty będą na krótko przerywały transmisje Live i nie mogą trwać dłużej niż 15 sekund. Na razie reklamodawcy mogą zamieszczać tylko te reklamy, które są związane z kampaniami prowadzonymi przez nich na Facebooku. Rozważane jest jednak zniesienie tego wymogu w przyszłości.
Według informacji podanych przez serwis Ad Age na razie nie zostały rozstrzygnięte kwestie dotyczące kwot, jakie wydawcy mieliby otrzymywać za zamieszczanie reklam w materiałach na żywo. Wiadomo też, że reklamy nie będą się pojawiać w transmisjach live prowadzonych w trakcie bardzo ważnych lub dramatycznych wydarzeń.
Facebook w ciągu ostatnich miesięcy stawia na dynamiczny rozwój platformy Live, do tego stopnia że płaci niektórym mediom i celebrytom za nadawane przez nich transmisje.
Według Facebooka obecnie jednym z rekordowych materiałów na platformie Live jest transmisja „Chewbacca mom”, która zanotowała ponad 160 mln widzów.
Dołącz do dyskusji: Facebook testuje reklamy wideo na platformie Live