Facebook wprowadza w Polsce narzędzie do geotargetowania reklam
Serwis Facebook udostępnił polskim reklamodawcom system Local Awarness pozwalający na dotarcie z przekazem reklamowym do klientów położonych w konkretnej lokalizacji.
O wprowadzeniu rozwiązania Local Awareness Facebook poinformował w październiku br. Teraz udostępnił je także na polskim rynku.
Local Awareness jest opcją przeznaczoną przede wszystkim do mobilnej wersji Facebooka. Dzięki niemu możliwe jest kierowanie do użytkowników reklam i komunikatów pochodzących od tych reklamodawców, którzy znajdują się w danej lokalizacji. W ten sposób użytkownik Facebooka otrzyma na przykład ofertę tego sklepu, który znajduje się pobliżu miejsca jego pobytu.
Według Facebooka Local Awareness pozwala nie tylko na zwiększenie konwersji wśród klientów, lecz także budowanie wśród nich świadomości funkcjonowania konkretnego sprzedawcy w pobliżu miejsca, w którym mieszkają czy często przebywają.
Wśród opcji dostępnych w Local Awarness jest między innymi możliwość ograniczenia zasięgu konkretnej reklamy (na przykład do promienia 1 kilometra), spersonalizowanie przekazu reklamowego i dotarcie do sprecyzowanej grupy docelowej, wyświetlenie użytkownikowi na mapie lokalizacji określonego punktu czy pokierowanie klienta do konkretnego miejsca z wykorzystaniem systemu GPS.
Dołącz do dyskusji: Facebook wprowadza w Polsce narzędzie do geotargetowania reklam