Facebook z filmami 360 stopni w newsfeedzie (wideo)
Serwis Facebook wprowadził możliwość umieszczania w newsfeedzie klipów wideo zrealizowanych w technologii 360 stopni. Wśród pierwszych marek z własnymi produkcjami są Star Wars, Discovery, GoPro, NBC Saturday Night Live i VICE.
Jak wyjaśnia Facebook na swoim blogu możliwość umieszczania w serwisie filmów nakręconych w technice 360 stopni będzie miała każda marka i użytkownik. Problemem pozostaje jedynie bariera techniczna związana z realizacją tego typu materiałów, która wymaga użycia skomplikowanego i kosztownego sprzętu.
Facebook podkreśla, że na razie z szansy zainteresowania użytkowników nowym formatem wideo skorzystało kilka firm i marek. Jednym z filmów jest zwiastun kolejnej części „Gwiezdnych Wojen”. W wypadku odtwarzania materiału w stacjonarnej przeglądarce perspektywę odbiorcy zmienia się za pomocą kursorów, natomiast w wypadku urządzeń mobilnych za pośrednictwem gestów i dotyku.
Facebook podkreśla, technologia 360 stopni będzie wprowadzana w serwisie w ciągu kolejnych kilku tygodni. Na razie możliwość oglądania filmów mają użytkownicy komputerów oraz urządzeń z Androidem. W przyszłości uzyskają ją też internauci korzystający ze sprzętu z iOS.
Today we’re launching 360 video on Facebook. Starting very soon, anyone will be able to upload 360 video, and if you’re on a desktop or Android (or an iPhone in the coming months), you can pan around the video while it’s playing in your News Feed. On the phone especially, slowly turning around and tilting your device up and down to watch a scene as it’s playing is a really cool experience that takes you somewhere else. It’s the kind of thing that you run over to show someone else the moment you first see it.To showcase the technology, Disney is releasing a brand new, exclusive 360 experience for the upcoming Star Wars film today on Facebook, which will allow viewers to explore the planet Jakku while traveling on Rey’s speeder. I’m embarrassed to say I don’t know what that means, but we are honored to have such a legendary launch partner.A bunch of great partners have come up with really interesting takes on what can be done with 360 that are also launching today — shark diving with the Discovery Channel, on the set of the 40th anniversary of SNL, on-the-ground reporting in Afghanistan from VICE, motocross riding in the Idaho desert with with GoPro, LeBron James taking you inside his training routine. It’s an open-ended format, so we’re really excited to see what creators around the world come up with as they get their hands on it.
Posted by Chris Cox on 23 września 2015
Star Wars: The Force Awakens Immersive 360 ExperienceSpeed across the Jakku desert from Star Wars: The Force Awakens with this immersive 360 experience created exclusively for Facebook.
Posted by Star Wars on 23 września 2015
Na koniec czerwca br. Facebook miał 1,49 mld użytkowników aktywnych w ciągu miesiąca, a w drugim kwartale wpływy portalu wyniosły 4,04 mld dolarów, z czego 3,83 mld dolarów z reklam.
Dołącz do dyskusji: Facebook z filmami 360 stopni w newsfeedzie (wideo)