Food Network i Travel Channel dołączają do Grupy TVN. Będą lokalne produkcje
Od stycznia 2017 roku Grupa TVN przejmie kontrolę nad kanałami Travel Channel i Food Network, który do tej pory istniał pod marką Polsat Food. To oznacza wygaszanie współpracy Scripps Networks Interactive z Polsatem. TVN chce zacząć produkcję polskiego kontentu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Wczoraj podczas 43. Międzynarodowej Konferencji PIKE 2016 w Łodzi prezes TVN Jim Samples ujawnił, że TVN będzie kierował rozwojem kanałów Travel Channel oraz Food Network w Polsce.
- Sześć lat temu Scripps zaczął inwestować poza USA. Szukamy rynków, na które możemy wejść poprzez akwizycję. Wejście do Polski było bardzo dobrym posunięciem - wyjaśniał Jim Samples, prezes TVN. - Polska jest priorytetem dla Scrippsa, bo ma duży potencjał wzrostu i rozwoju - dodał.
Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, TVN chce w przyszłym roku rozpocząć produkcję lokalnych programów, dedykowanych na antenę Travel Channel i Food Network. W przyszłości będą one funkcjonowały jako polskie wersje tych stacji z portfolio Scrippsa.
Travel Channel to brytyjski kanał dokumentalny o profilu podróżniczym, skierowany do podróżników, miłośników przygód i dalekich wypraw. W Polsce Travel Channel jest dostępny od 1998 roku. Stacja emituje zagraniczne formaty.
Kulinarno-lifestylowy kanał Food Network skierowany jest do pasjonatów gotowania. Stacja obecnie funkcjonuje pod nazwą Polsat Food Network i tak pozostanie jeszcze do stycznia 2017 roku. Na polskim rynku kanał wystartował w listopadzie 2012 roku jako wspólny projekt Scripps Networks Interactive i Telewizji Polsat. Na początku był dostępny tylko w ofercie Cyfrowego Polsatu, a z czasem dystrybucja poszerzyła się o kablówki.
Od stycznia przyszłego roku Grupa TVN będzie odpowiedzialna za nadawanie na polskim rynku obu tych stacji lifestylowych. TVN Media zajmie się kompleksową obsługą marketingową tych kanałów, a także sprzedażą reklam w HGTV (rusza 7 stycznia 2017 roku) oraz Travel Channel. Znajdą się one w ofercie Premium TV.
Portal Wirtualnemedia.pl ustalił, że do końca 2017 roku brokerem reklam w Food Network pozostanie Polsat Media. Na antenie nadal będzie można oglądać show „Ewa gotuje” (produkowany dla Polsatu) oraz „Gotowanie z Okrasą” (wyprodukowany przez Telewizję Polską).
Po dołączeniu kanałów Food Network i Travel Channel w portfolio Grupy TVN będzie 15 stacji. Za rozwój obu stacji w Polsce odpowiedzialny będzie Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN ds. rozwoju biznesu i nowych mediów.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że we wrześniu br. udział Polsat Food Network w rynku telewizyjnym wyniósł 0,08 proc., a Travel Channel - 0,12 proc.
Dołącz do dyskusji: Food Network i Travel Channel dołączają do Grupy TVN. Będą lokalne produkcje