SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Instagram zna co drugi Polak, ale zdefiniować potrafi tylko co trzeci

Instagram zna 54% Polaków, w porównaniu do 90% w przypadku Facebooka i 76% w przypadku Twittera - wynika z badania IQS.

Popularność społecznościowych portali budują przede wszystkim najmłodsi. O istnieniu Facebooka wie każdy przebadany respondent w wieku 15-18 lat, ale też 91% osób w wieku 35-50 lat. Twittera zna 90% nastolatków (15-18 lat) oraz 69% osób w wieku średnim 35-50 lat. Instagram to nic nowego dla młodych osób (89%), ale w grupie wiekowej 35-50 zna go tylko 42% badanych.

Pomimo, że co drugi badany zna Instagrama, jedynie co trzeci z nich potrafi go zdefiniować (34%). Najbardziej świadomi są młodzi – 67% nastolatków na pytanie "Czym jest instagram?" bez wahania potrafiło udzielić prawidłowej odpowiedzi. Największy problem mieli najstarsi (14%).

Spośród osób, które słyszały o Instagramie, tylko 16% deklaruje, że z niego korzysta. Najczęściej są to nastolatkowie (44%). Jednocześnie 44% osób korzystających z Instagrama zagląda do niego przynajmniej raz dziennie. Przede wszystkim są to osoby młode 15-18 lat (46%), kobiety (40%), osoby z wykształceniem średnim (31%), mieszkańcy największych miast powyżej 500 tys. mieszkańców (43%).

Użytkownicy wolą przy tym przeglądać zdjęcia publikowane na innych kontach (55%) niż je samodzielnie publikować (32%). Wśród osób regularnie publikujących zdjęcia przeważają kobiety (22%), osoby w wieku 19-24 lata (38%), mieszkańcy największych miast (36%).

Badanie zostało przeprowadzone przez IQS w dniach 15-20 kwietnia 2015 r. w ramach IQS 96 - omnibus online techniką CAWI, metodą Real Time Sampling (emisja ankiet na stronach internetowych). W badaniu wzięło udział N=800 Polaków w wieku 15-50 lat.

Dołącz do dyskusji: Instagram zna co drugi Polak, ale zdefiniować potrafi tylko co trzeci

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Ta! Zna! Specjalnie podpytałem ludzi i wyszło, że Instagram zna 20%, a Pejsbuka 70%. No ale wszystko zależy od badanej grupy - widocznie w w/w badaniu grupa składała się w 99% z osób w wieku 15-30 lat.
0 0
odpowiedź
User
G30
A ja wiem co to jest instagram ale nie
zamierzam na nim mieć konta już za dużo Facebook Skype w zupełnie
mi dziś wystarczy.
0 0
odpowiedź
User
Socjolog
Problemem wszystkich badań ankietowych jest ich reprezentatywność...Firmy robią ankiety na zlecenie, na tym zarabiają i tu pojawia się problem. Mamy do czynienia zatem z trafnością fasadową itd. Prościej pisząc jeżeli grupa badawcza jest mała - nikt nie może trafnie trafnie opisać wniosków. Przykład wyborów w lokalach badamy Kto na jaką partię oddał głos ale nikt nie bada grupy, która nie głosowała itd. Kluczową informacją jest publikowanie informacji o grupie badawczej, jej wielkości i korelacji z całą populacją , w tym przypadku osób, które mają dostęp do internetu i poruszają się w aplikacjach social media.
0 0
odpowiedź