Kaszlący billboard ma zniechęcać do palenia (wideo)
W największych miastach Szwecji pojawiły się interaktywne billboardy, na których młody mężczyzna zaczyna kaszleć w momencie, gdy ktoś w pobliżu zapali papierosa. Tą nietypową akcją antynikotynową promuje się sieć aptek Apotek Hjärtat.
Na billboardach zlokalizowanych głównie na przystankach autobusowych największych szwedzkich miast umieszczono wizerunek młodego mężczyzny i logo Apotek Hjärtat. Zainstalowane w nich czujniki dymu powodują, że gdy tylko obok przejdzie ktoś z zapalonym papierosem bądź zapali papierosa nieopodal, mężczyzna z plakatu zaczyna natychmiast kaszleć i się dusić.
Gdy przestaje, pokazane zostają środki (np. plastry nikotynowe) oferowane przez reklamowaną sieć aptek, które mają pomóc w zerwaniu z nałogiem palenia.
W spocie, który promuje akcję Apotek Hjärtat ten sam młody mężczyzna mówi: „Naszą misją jest pomóc ci żyć dłużej i zdrowiej. Właśnie dlatego tutaj jestem. Aby pomóc ci zdobyć nowe, zdrowsze przyzwyczajenia”.
Autorem kampanii jest agencja reklamowa Akestam Holst, a zrealizowano ją na nośnikach Clear Channel.
W Szwecji palenie papierosów zakazane jest obecnie w barach, restauracjach, centrach handlowych. Planowane jest też wprowadzenie zakazu palenia w miejscach publicznych, takich jak przystanki autobusowe, place zabaw itp.
Dołącz do dyskusji: Kaszlący billboard ma zniechęcać do palenia (wideo)