Weszło bez połowy zysku, wpływy 5 proc. w dół
Dwie spółki zarządzające serwisem sportowym Weszło w ub.r. zanotowały spadek przychodów o 5,5 proc. do 4,02 mln zł, a przy wzroście kosztów o 6 proc. ich zysk netto zmalał z 346 do 164,3 tys. zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Spółka Weszlo.com zanotowała w ub.r. spadek przychodów z 3,69 do 3,56 mln zł. Jej koszty operacyjne wyniosły 3,24 mln zł (minimalnie więcej niż przed rokiem), z czego wydatki na usługi obce zmalały z 1,56 do 1,4 mln zł, na wynagrodzenia wzrosły z 1,52 do 1,53 mln zł, a koszty określone jako pozostałe poszły w górę z 64,7 do 181,5 tys. zł.
Natomiast pozostałe koszty operacyjne zmniejszyły się z 256,2 do 80 tys. zł. W efekcie rentowność firmy nieznacznie się poprawiła: zysk brutto wzrósł ze 189,1 do 196,5 tys. zł, a zysk netto - ze 152,2 do 165,4 tys. zł.
Serwis Weszło zarabia wyłącznie na emisji reklam i innych podobnych usługach. Dla witryn sportowych żniwami marketingowymi są duże turnieje: w 2021 roku odbyły się piłkarskie Euro 2020 i letnie igrzyska olimpijskie, a w ub.r. zimowe igrzyska i futbolowy mundial.
Na Weszło od kilku lat działa sekcja o piłce dziecięcej i młodzieżowej, natomiast jesienią 2021 roku zamknięto uruchomiony w połowie 2018 roku serwis Weszło Esport.
W lutym br. z Weszło pożegnał się redaktor naczelny Mateusz Rokuszewski (dołączył do redakcji Canal+ Sport), jego stanowisko przejął założyciel i właściciel witryny Krzysztof Stanowski.
Dziennikarze Weszło tworzą też treści na kanał youtube’owy, na którym pojawiają się m.in. programy o PKO BP Ekstraklasie, quizy, felietony wideo i relacje z meczów należącego do Krzysztofa Stanowskiego klubu KTS Weszło. Kanał ma obecnie 169 tys. subskrybentów, a zamieszczone materiały zanotowały łącznie ponad 100 mln odtworzeń.
Spółka WeszloTV zanotowała w ub.r. spadek przychodów z 553,5 do 458,8 tys. zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych z 340 do 554,4 tys. zł jej wynik netto poszedł w dół ze 193,8 tys. zł zysku do 1 tys. zł straty.
Z Weszło była związana internetowa rozgłośnia Weszło FM, zamknięta w lutym ub.r. po czterech latach działalności. - Radio nigdy nie stało się samowystarczalne pod względem finansowym. Drugim powodem zamknięcia radia jest bardzo dynamiczny rozwój Kanału Sportowego - tłumaczył Krzysztof Stanowski.
Spółka WeszloFM w 2021 roku zanotowała spadek przychodów z 221,4 do 167,5 tys. zł, a jej strata netto pogłębiła się z 27,3 do 140,1 tys. zł. W elektronicznym KRS nie ma jeszcze jej sprawozdania finansowego za ub.r.
Do Krzysztofa Stanowskiego należy też spółka Weszlo Group, przy czym w 2021 i 2020 roku zanotowała zerowe przychody i minimalne koszty działalności.
W Weszlo.com, WeszloTV i WeszloFM Stanowski jest większościowym udziałowcem, a mniejszościowy pakiet należy do jego żony.
Dołącz do dyskusji: Weszło bez połowy zysku, wpływy 5 proc. w dół