Kto zarabia najwięcej z reklamy telewizyjnej? Polsat i TVN
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w sierpniu br. były o 4 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W sierpniu 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,25 mln spotów reklamowych, o 7,60 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2015 roku. Trwały one 14,36 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 13,68 tys. godzin).
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 1,36 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,13 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Wirtualnemedia.pl | Wpływy stacji (w zł) | Dynamika w proc. | |
sierpień 2015 | sierpień 2016 | ||
Czas spotów (gg:mm:ss) | 13680:30:29 | 14357:12:59 |
|
Wydatki na reklamę (w zł) | 1 301 285 838 | 1 355 062 890 | 4,13% |
Ilość spotów | 2 089 027 | 2 247 744 | 7,60% |
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 190,85 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 13,74 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 0,82 proc. do 124,76 mln zł.
Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (82,24 mln zł; wzrost o 19,40 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (62,49 mln zł; do góry o 30,06 proc. - największy wzrost w zestawieniu top 20).
Warto dodać, że zarówno Jedynka jak i Dwójka w sierpniu br. relacjonowały olimpiade w Rio de Janeiro.
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 z wpływami na poziomie 35,18 mln zł i spadkiem o 1,79 proc.
Największy spadek w top 20, wynoszący 27 proc. do 15,57 proc., odnotowało Polo TV.
Stacja | Wpływy (w zł) | Dynamika w proc. | |
sierpień 2015 | sierpień 2016 | ||
Polsat | 167 795 865 | 190 850 820 | 13,74% |
TVN | 125 788 930 | 124 759 160 | -0,82% |
TVP1 | 68 877 380 | 82 242 635 | 19,40% |
TVP2 | 48 052 205 | 62 496 284 | 30,06% |
TVN24 | 35 819 288 | 35 179 201 | -1,79% |
TV4 | 32 254 250 | 30 518 483 | -5,38% |
AXN | 28 659 097 | 27 657 919 | -3,49% |
Stopklatka | 23 670 740 | 24 966 210 | 5,47% |
Discovery | 23 796 433 | 24 542 713 | 3,14% |
TVN7 | 23 789 065 | 24 121 320 | 1,40% |
TV PULS | 25 845 348 | 23 557 445 | -8,85% |
Puls 2 | 17 481 115 | 20 778 589 | 18,86% |
National Geographic | 19 072 897 | 19 526 893 | 2,38% |
TTV - Twoja Telewizja | 14 747 221 | 17 617 293 | 19,46% |
TLC | 15 841 923 | 17 500 584 | 10,47% |
TV6 | 14 625 803 | 17 170 640 | 17,40% |
Comedy Central | 17 069 156 | 17 134 808 | 0,38% |
Investigation Discovery | 15 004 280 | 15 938 803 | 6,23% |
Polsat2 | 16 372 790 | 15 715 880 | -4,01% |
Polo TV | 21 328 740 | 15 569 915 | -27,00% |
W sierpniu 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 118,15 mln zł - wydała firma Aflofarm. Jej wydatki zmalały rok do roku o 26,12 proc. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (55,30 mln zł; do góry o 25,83 proc.) i Pepsico (38,10 mln zł; do góry o 37,51 proc.).
Korporacja | Wydatki (w zł) | Dynamika w proc. | |
sierpień 2015 | sierpień 2016 | ||
AFLOFARM | 159 932 047 | 118 154 016 | -26,12% |
PROCTER & GAMBLE | 43 949 622 | 55 300 198 | 25,83% |
PEPSICO | 27 707 451 | 38 099 354 | 37,51% |
GRUPA ZYWIEC SA | 19 261 370 | 35 252 183 | 83,02% |
UNILEVER | 20 732 688 | 33 410 903 | 61,15% |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA | 29 218 563 | 29 378 760 | 0,55% |
US PHARMACIA INC. | 12 158 612 | 25 300 588 | 108,09% |
KOMPANIA PIWOWARSKA | 25 322 528 | 23 645 480 | -6,62% |
POLPHARMA | 19 771 944 | 22 952 891 | 16,09% |
GLAXO SMITHKLINE | 8 324 220 | 20 606 774 | 147,55% |
COCA COLA | 22 469 467 | 20 498 642 | -8,77% |
NESTLE | 19 267 486 | 18 887 671 | -1,97% |
VOLKSWAGEN GROUP | 11 923 566 | 18 855 520 | 58,14% |
T-MOBILE POLSKA SA | 23 237 511 | 17 404 810 | -25,10% |
BEIERSDORF-LECHIA | 16 041 226 | 17 025 928 | 6,14% |
JERONIMO MARTINS | 2 379 049 | 16 722 650 | 602,91% |
LOREAL | 20 271 302 | 14 016 586 | -30,86% |
P4 | 22 421 348 | 13 697 299 | -38,91% |
ORANGE SA | 15 127 906 | 12 966 858 | -14,29% |
NATUR PRODUKT PHARMA | 3 875 396 | 12 592 711 | 224,94% |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Kto zarabia najwięcej z reklamy telewizyjnej? Polsat i TVN