SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kto zarabia najwięcej z reklamy telewizyjnej? Polsat i TVN

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w sierpniu br. były o 4 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W sierpniu 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,25 mln spotów reklamowych, o 7,60 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2015 roku. Trwały one 14,36 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 13,68 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 1,36 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,13 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Wirtualnemedia.pl

Wpływy stacji (w zł)

Dynamika w proc.

sierpień 2015

sierpień 2016

Czas spotów (gg:mm:ss)

13680:30:29

14357:12:59

 

Wydatki na reklamę (w zł)

1 301 285 838

1 355 062 890

4,13%

Ilość spotów

2 089 027

2 247 744

7,60%

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 190,85 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 13,74 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 0,82 proc. do 124,76 mln zł.

Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (82,24 mln zł; wzrost o 19,40 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (62,49 mln zł; do góry o 30,06 proc. - największy wzrost w zestawieniu top 20).

Warto dodać, że zarówno Jedynka jak i Dwójka w sierpniu br. relacjonowały olimpiade w Rio de Janeiro.

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 z wpływami na poziomie 35,18 mln zł i spadkiem o 1,79 proc.

Największy spadek w top 20, wynoszący 27 proc. do 15,57 proc., odnotowało Polo TV.

Stacja

Wpływy (w zł)

Dynamika w proc.

sierpień 2015

sierpień 2016

Polsat

167 795 865

190 850 820

13,74%

TVN

125 788 930

124 759 160

-0,82%

TVP1

68 877 380

82 242 635

19,40%

TVP2

48 052 205

62 496 284

30,06%

TVN24

35 819 288

35 179 201

-1,79%

TV4

32 254 250

30 518 483

-5,38%

AXN

28 659 097

27 657 919

-3,49%

Stopklatka

23 670 740

24 966 210

5,47%

Discovery

23 796 433

24 542 713

3,14%

TVN7

23 789 065

24 121 320

1,40%

TV PULS

25 845 348

23 557 445

-8,85%

Puls 2

17 481 115

20 778 589

18,86%

National Geographic

19 072 897

19 526 893

2,38%

TTV - Twoja Telewizja

14 747 221

17 617 293

19,46%

TLC

15 841 923

17 500 584

10,47%

TV6

14 625 803

17 170 640

17,40%

Comedy Central

17 069 156

17 134 808

0,38%

Investigation Discovery

15 004 280

15 938 803

6,23%

Polsat2

16 372 790

15 715 880

-4,01%

Polo TV

21 328 740

15 569 915

-27,00%

W sierpniu 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 118,15 mln zł - wydała firma Aflofarm. Jej wydatki zmalały rok do roku o 26,12 proc. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (55,30 mln zł; do góry o 25,83 proc.) i Pepsico (38,10 mln zł; do góry o 37,51 proc.).

Korporacja

Wydatki (w zł)

Dynamika w proc.

sierpień 2015

sierpień 2016

AFLOFARM

159 932 047

118 154 016

-26,12%

PROCTER & GAMBLE

43 949 622

55 300 198

25,83%

PEPSICO

27 707 451

38 099 354

37,51%

GRUPA ZYWIEC SA

19 261 370

35 252 183

83,02%

UNILEVER

20 732 688

33 410 903

61,15%

LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA

29 218 563

29 378 760

0,55%

US PHARMACIA INC.

12 158 612

25 300 588

108,09%

KOMPANIA PIWOWARSKA

25 322 528

23 645 480

-6,62%

POLPHARMA

19 771 944

22 952 891

16,09%

GLAXO SMITHKLINE

8 324 220

20 606 774

147,55%

COCA COLA

22 469 467

20 498 642

-8,77%

NESTLE

19 267 486

18 887 671

-1,97%

VOLKSWAGEN GROUP

11 923 566

18 855 520

58,14%

T-MOBILE POLSKA SA

23 237 511

17 404 810

-25,10%

BEIERSDORF-LECHIA

16 041 226

17 025 928

6,14%

JERONIMO MARTINS

2 379 049

16 722 650

602,91%

LOREAL

20 271 302

14 016 586

-30,86%

P4

22 421 348

13 697 299

-38,91%

ORANGE SA

15 127 906

12 966 858

-14,29%

NATUR PRODUKT PHARMA

3 875 396

12 592 711

224,94%

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Dołącz do dyskusji: Kto zarabia najwięcej z reklamy telewizyjnej? Polsat i TVN

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jurek
Nie dziwię się. Tyle kasy, tyle reklam. Oglądam reklamy a tu.. film. Coś takiego :))
odpowiedź