Wpływy reklamowe TVP1 i TVP2 spadły niemal o połowę
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w czerwcu 2015 roku były o 8 proc. wyższe niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W czerwcu 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,08 mln spotów reklamowych, o 18,56 proc. więcej niż w czerwcu 2014 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,95 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 7,72 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 282,95 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody z tego tytułu były o 8,44 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 9 proc. do 217,42 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (104,25 mln zł; spadek o 44,42 proc.) i TVP2 (74,79 mln zł; w dół o 45,78 proc.). Warto dodać, że w czerwcu ub.r. obie główne anteny TVP transmitowały mecze Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Brazylii.
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 z wpływami na poziomie 52,09 mln zł i wzrostem o 32,46 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskał Puls 2 - było to 87,26 proc. do 25,33 mln zł.
Stacja | Wpływy stacji (w zł) | |
czerwiec 2014 | czerwiec 2015 | |
Polsat | 260 927 670 | 282 948 160 |
TVN | 199 470 640 | 217 424 220 |
TVP1 | 187 559 531 | 104 250 067 |
TVP2 | 137 942 839 | 74 793 875 |
TVN24 | 39 325 689 | 52 092 207 |
TV4 | 29 512 558 | 45 343 675 |
AXN | 41 116 600 | 44 531 999 |
TVN7 | 31 653 984 | 41 838 140 |
Discovery | 36 529 352 | 37 383 433 |
TV PULS | 27 692 241 | 35 622 539 |
Stopklatka | 20 506 060 | 32 030 640 |
National Geographic | 27 390 002 | 29 481 298 |
TLC | 25 065 295 | 26 778 344 |
Comedy Central | 24 596 283 | 26 435 618 |
Puls 2 | 13 526 132 | 25 328 845 |
Disney Channel | 18 427 964 | 24 997 335 |
Investigation Discovery | 24 258 339 | 24 422 022 |
Polsat2 | 21 805 488 | 22 619 440 |
Eska TV | 18 539 050 | 22 490 110 |
TVN Style | 14 985 344 | 22 190 668 |
W czerwcu 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 83,42 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 36,46 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (58,46 mln zł; do góry o 119,02 proc.) i Polkomtel (50,38 mln zł; + 68,89 proc.).
Korporacja | Wydatki (w zł) | |
czerwiec 2014 | czerwiec 2015 | |
AFLOFARM | 61 131 633 | 83 418 730 |
UNILEVER | 26 691 829 | 58 460 537 |
POLKOMTEL SA | 29 831 053 | 50 383 014 |
NESTLE | 44 505 529 | 47 278 886 |
KOMPANIA PIWOWARSKA | 34 462 403 | 44 485 094 |
PEPSICO | 26 873 943 | 40 318 484 |
ORANGE SA | 45 149 724 | 38 739 205 |
COCA COLA | 31 395 494 | 37 360 333 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA | 27 826 968 | 36 388 570 |
P4 | 46 132 120 | 35 613 765 |
GRUPA ZYWIEC SA | 39 817 985 | 29 953 165 |
POLSKA TELEFONIA CYFROWA | 18 291 073 | 28 125 996 |
LOREAL | 9 166 552 | 26 799 734 |
POLPHARMA | 19 949 165 | 24 705 160 |
JOHNSON & JOHNSON | 12 058 459 | 22 258 211 |
HENKEL/SCHWARZKOPF | 21 954 834 | 22 032 298 |
VOLKSWAGEN GROUP | 15 254 620 | 21 099 591 |
FERRERO | 28 635 614 | 20 914 695 |
PKO BP SA | 9 694 165 | 19 117 067 |
JERONIMO MARTINS | 10 376 195 | 12 746 906 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Wpływy reklamowe TVP1 i TVP2 spadły niemal o połowę