Wydatki na reklamę telewizyjną w lutym wzrosły o 14 proc. Aflofarm wydał najwięcej
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lutym 2016 roku były o 14,26 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W lutym 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 1,98 mln spotów reklamowych, o 7,84 proc. więcej niż w lutym 2015 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,64 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 14,26 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 233,88 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 9,11 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 9,63 proc. do 192,04 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (116,74 mln zł; wzrost o 40,63 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (87,80 mln zł; do góry o 21,58 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 45,69 mln zł i wzrostem o 18,25 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała telewizja TTV, która podwoiła wpływy do 25,15 mln zł.
Stacja | Wpływy stacji (w zł) | |
luty 2015 | luty 2016 | |
Polsat | 214 351 040 | 233 875 865 |
TVN | 175 166 660 | 192 038 350 |
TVP1 | 83 015 665 | 116 743 095 |
TVP2 | 72 216 130 | 87 798 681 |
TV4 | 38 637 043 | 45 687 635 |
TVN24 | 33 534 309 | 44 575 455 |
TVN7 | 28 088 896 | 34 281 485 |
TV PULS | 27 025 201 | 32 453 705 |
AXN | 32 987 726 | 31 889 850 |
Stopklatka | 25 248 820 | 27 793 585 |
Discovery | 29 213 861 | 26 425 733 |
Polo TV | 16 894 300 | 25 640 515 |
TTV | 12 560 203 | 25 151 452 |
Puls 2 | 12 555 366 | 23 058 675 |
National Geographic | 22 268 036 | 22 284 152 |
TLC | 21 676 574 | 22 260 913 |
TV6 | 16 422 740 | 21 301 393 |
Investigation Discovery | 19 492 103 | 20 238 337 |
Comedy Central | 19 681 013 | 19 963 576 |
TVN Style | 12 254 254 | 19 561 943 |
W lutym 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 110,53 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej cennikowe wydatki spadły jednak rok do roku o 29,37 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (56,79 mln zł; do góry o 9,74 proc.) i Polpharma (48,72 mln zł; do góry o 66,71 proc.).
Korporacja | Wydatki (w zł) | |
luty 2015 | luty 2016 | |
AFLOFARM | 156 477 346 | 110 525 827 |
NESTLE | 51 749 571 | 56 790 620 |
US PHARMACIA INC. | 29 225 190 | 48 720 634 |
UNILEVER | 31 055 311 | 38 973 857 |
POLPHARMA | 25 340 826 | 38 081 131 |
NOVARTIS | 16 434 988 | 36 891 865 |
FERRERO | 21 604 677 | 33 363 673 |
PROCTER & GAMBLE | 26 181 428 | 31 698 815 |
GLAXO SMITHKLINE | 20 925 341 | 29 844 892 |
P4 | 21 120 199 | 25 703 445 |
ORANGE SA | 21 901 770 | 24 650 122 |
T-MOBILE POLSKA SA | 16 478 556 | 24 199 723 |
PEPSICO | 18 713 616 | 23 196 578 |
GRUPA ZYWIEC SA | 10 735 094 | 19 875 315 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA | 16 645 850 | 19 742 235 |
LOREAL | 16 795 655 | 18 846 787 |
RECKITT BENCKISER | 22 531 233 | 18 442 385 |
TEVA PHARMACEUTICALS | 16 626 360 | 18 298 895 |
BEIERSDORF-LECHIA | 7 067 352 | 16 882 151 |
GRUPA HASCO | 5 539 991 | 13 738 471 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę telewizyjną w lutym wzrosły o 14 proc. Aflofarm wydał najwięcej