Polsat na czele wpływów reklamowych, TVP1 i TVP2 ostro w dół. Aflofarm z największymi wydatkami
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji we wrześniu 2015 roku były o 8,72 proc. wyższe niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
We wrześniu 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,09 mln spotów reklamowych o 6,97 proc. więcej niż we wrześniu 2014 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,36 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 8,72 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 419,44 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 21,74 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 7,86 proc. do 278,37 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (125,48 mln zł; spadek o 20,09 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (105,67 mln zł; w dół o 24,89 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 60,34 mln zł i wzrostem o 57,50 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskało Polo TV - było to 88 proc. do 27,83 mln zł.
Stacja | Wpływy stacji (w zł) | |
wrzesień 2014 | wrzesień 2015 | |
Polsat | 344 533 910 | 419 443 830 |
TVN | 258 069 310 | 278 365 370 |
TVP1 | 157 035 047 | 125 478 935 |
TVP2 | 140 683 624 | 105 667 856 |
TV4 | 38 307 400 | 60 335 598 |
TVN24 | 54 404 111 | 59 480 017 |
AXN | 45 769 356 | 47 296 807 |
Disney Channel | 34 744 202 | 41 481 456 |
TVN7 | 38 335 785 | 41 417 084 |
Stopklatka | 28 967 460 | 41 323 055 |
TV PULS | 32 066 248 | 41 194 683 |
Discovery | 42 538 102 | 37 951 667 |
National Geographic | 30 739 604 | 31 544 338 |
Puls 2 | 17 984 380 | 30 081 398 |
Polsat2 | 31 377 387 | 28 965 980 |
Comedy Central | 28 115 969 | 28 196 454 |
Polo TV | 14 805 260 | 27 833 790 |
TLC | 27 638 806 | 27 753 154 |
Investigation Discovery | 26 076 212 | 25 763 413 |
TTV - Twoja Telewizja | 15 996 211 | 25 289 131 |
We wrześniu 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 79,93 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 5,36 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polkomtel (58,13 mln zł; do góry o 9,52 proc.) i Nestle (54,48 mln zł; - 10,41 proc.).
Korporacja | Wydatki (w zł) | |
wrzesień 2014 | wrzesień 2015 | |
AFLOFARM | 75 869 087 | 79 933 328 |
POLKOMTEL SA | 53 078 120 | 58 128 971 |
NESTLE | 60 812 835 | 54 483 206 |
GRUPA ALLEGRO SP Z OO | 22 482 228 | 51 314 228 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA | 24 049 459 | 49 783 457 |
VOLKSWAGEN GROUP | 18 004 170 | 49 598 438 |
PROCTER & GAMBLE | 41 154 336 | 47 733 143 |
ORANGE SA | 43 070 037 | 42 639 929 |
UNILEVER | 24 774 815 | 42 337 536 |
P4 | 24 584 745 | 38 747 749 |
FERRERO | 52 955 930 | 38 431 075 |
US PHARMACIA INC. | 39 530 031 | 33 605 741 |
PEPSICO | 35 105 446 | 30 836 085 |
POLPHARMA | 33 597 141 | 30 779 552 |
LOREAL | 26 781 303 | 30 620 590 |
BGZ BNP PARIBAS SA | - | 29 095 865 |
COCA COLA | 8 604 900 | 27 355 881 |
ING GROUP | 17 179 071 | 26 422 880 |
MONDELEZ INTERNATIONAL | 7 321 161 | 24 822 256 |
T-MOBILE POLSKA SA | 19 249 506 | 24 348 055 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Polsat na czele wpływów reklamowych, TVP1 i TVP2 ostro w dół. Aflofarm z największymi wydatkami
Marginalizacja Tv Republika to jest świetna reklama aby tę telewizję oglądać.