Kancelaria premiera: nie prowadzimy profili Mateusza Morawieckiego na Facebooku i Instagramie
Kancelaria premiera zapewnia, że nie prowadziła ani nie prowadzi profili Mateusza Morawieckiego na Facebooku i Instagramie. Dwa lata temu wskutek błędu Facebooka okazało się, że niektóre wpisy na fanpage’u szefa rządu zamieszczał jego nieformalny doradca Mariusz Chłopik.
Informację, że nie prowadziła ani nie prowadzi profilu facebookowego ani instagramowego Mateusza Morawieckiego, kancelaria premiera przekazała w odpowiedzi na wniosek o informację publiczną skierowany przez organizację Sieć Obywatelską Watchdog Polska.
- Kto prowadzi profil @MorawieckiM na Fb i Instagramie? Kancelaria @PremierRP twierdzi, że nie oni. Czyżby sam Premier we własnej osobie? Kto ponosi koszty? Kto opłaca treści sponsorowane? - spytała organizacja na Twitterze.
Kto prowadzi profil @MorawieckiM na Fb i Instagramie? Kancelaria @PremierRP twierdzi, że nie oni. Czyżby sam Premier we własnej osobie? Kto ponosi koszty? Kto opłaca treści sponsorowane? pic.twitter.com/cAi1hfFPwT
— Watchdog Polska (@SiecObywatelska) January 17, 2022
Mateusz Morawiecki na Facebooku i Instagramie od ponad dwóch lat
Na profilach Mateusza Morawieckiego na Facebooku i Instagramie relacjonowane są przede wszystkim bieżące aktywności polityczne premiera. Na fanpage facebookowym odbywały się także wideoczaty, podczas których szef rządu odpowiadał na pytania internautów.
Od czasu do czasu Morawiecki w social media informuje też o swoim życiu prywatnym, zwłaszcza w kontekście różnych uroczystości i rocznic.
Fanpage facebookowy premiera, działający od sierpnia 2019 roku, obserwuje obecnie 256 tys. użytkowników, a profil instagramowy (na którym zamieszczono ok. 1,5 tys. wpisów) - 69,1 tys.
Na obu platformach działają profile kancelarii premiera - ten facebookowy ma 435 tys. obserwujących, a instagramowy - 27,1 tys.
Przy prowadzeniu profili Morawieckiego pomagał Mariusz Chłopik
Na początku 2020 r. wskutek błędu Facebooka można było przez kilka godzin sprawdzić, którzy użytkownicy zamieszczają wpisy na fanpage’ach z znanych osób i marek. Okazało się, że treści na fanpage’u Mateusza Morawieckiego publikował Mariusz Chłopik, wówczas dyrektor ds. Ekstraklasy i gamingu w PKO Banku Polskim (jesienią ub.r. pożegnał się z PKO BP, został pełnomocnikiem zarządu Legii Warszawa ds. projektów infrastrukturalnych i szkoleniowych).
W ostatnich miesiącach w wielu ujawnianych korespondencjach mailowych z prywatnej skrzynki szefa kancelarii premiera Michała Dworczyka pojawiały się maile, które Mariusz Chłopik wymieniał z innymi bliskimi współpracownikami Morawieckiego. Wiele z nich dotyczyło obecności szefa rządu w mediach. Jesienią 2018 roku Chłopik napisał do prezesa Telewizji Polskiej Jacka Kurskiego i Jarosława Olechowskiego, szefa informacji i publicystyki w TVP, żeby publiczny nadawca „ładnie zaatakowała” warszawski sąd apelacyjny, w którym zapadł prawomocny wyrok nakazujący Morawieckiemu sprostowanie w trybie wyborczym.
W innej niedawno ujawnionej wymianie maili współpracownicy Mateusza Morawieckiego zastanawiali się, jak ocieplić wizerunek premiera w związku z expose, które wygłosił w listopadzie 2019 roku.
- Kojarzycie essentials – czyli zdjęcie rzeczy, które są w danej chwili albo na jakąś okazję niezbędne? Może Mateusz Morawiecki może wrzucić taką fotkę rano i opisać ją #expose essentials - zaproponował Chłopik. Ówczesny szef Centrum Informacyjnego Rządu Tomasz Matynia pochwalił ten pomysł.
Ostatecznie w dniu expose Morawiecki pochwalił się w social media codziennymi przedmiotami, które dostał od najbliższych osób.
Morawiecki nagrywa podcast
W połowie września ub.r. Mateusz Morawiecki zaczął realizować cotygodniowy podcast „O tym, co ważne - dla Polski i Polaków”. Jego odcinki są publikowane w piątki, dotychczas ukazało się prawie 20.
Ponadto z serwisu internetowego premiera co tydzień wysyłany jest newsletter na temat działań rządu.
Dołącz do dyskusji: Kancelaria premiera: nie prowadzimy profili Mateusza Morawieckiego na Facebooku i Instagramie