Mediacap: niższe wpływy z badań wskutek RODO, TalentMedia podwoiła przychody
Według własnych szacunków holding marketingowo-badawczy Mediacap w pierwszym kwartale br. zanotował 16,3 mln zł przychodów. Zmalały wpływy jego pionu badawczego, natomiast przychody agencji marketingu internetowego TalentMedia podwoiły się do wartości 3,2 mln zł.
W skali roku wpływy Mediacapu wzrosły o 35,2 proc., a w ujęciu pro forma (jeśli do wyników z I kwartału ub.r. dodać dane kupionej później agencji TalentMedia) - o 20,7 proc.
Holding zaznaczył, że w segmencie danych (obejmującym głównie spółkę IQS) zanotował spadek wpływów o 6,6 proc. Firma tłumaczy to oczekiwaniem zleceniodawców na wdrożenie regulacji RODO.
Z kolei przychody pionu marketingowego (do którego należą agencje Scholz&Friends Warszawa, The Digitals, TalentMedia i Plastream) zwiększyły się w skali roku o 64 proc., a w ujęciu pro forma - o 36,6 proc. Przychody z marketingowego biznesu konsultingowego wzrosły o 20 proc., natomiast wpływy TalentMedia podwoiły się, rosnąc do kwoty 3,2 mln zł (z uwzględnieniem sprzedaży wewnątrzgrupowej wyniosły 3,6 mln zł).
Mediacap zapewnia, że rozwój platform Opinie.pl, TalentMedia i Plastream przebiegał zgodnie z założeniami strategii firmy na najbliższe trzy lata.
Realizacja celów operacyjnych związanych z rozwojem platform technologicznych Opinie.pl, TalentMedia i Plastream przebiegała zgodnie z założeniami strategii na lata 2018-2020. Przychody tych trzech podmiotów w minionym kwartale wyniosły 4,55 mln PLN, po wzroście pro forma o 26,8 proc. w skali roku.
Szczegółowy raport finansowy Mediacapu za I kwartał zostanie opublikowany 16 maja.
Dołącz do dyskusji: Mediacap: niższe wpływy z badań wskutek RODO, TalentMedia podwoiła przychody