„Men’s Health” na czele sprzedaży wśród pism męskich. „CKM” z największym spadkiem
W I kwartale 2014 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla mężczyzn znalazł się „Men’s Health”, który zanotował jedyny wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił magazyn „CKM”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w I kwartale 2014 roku wyniosła 62 394 egz. i względem analogicznego okresu rok wcześniej była wyższa o 8,76 proc. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym nowym dziale Jedynki
Na drugim miejscu uplasował się „Playboy” (Marquard Media Polska). W analizowanym okresie magazyn ten zanotował spadek wynoszący 4,78 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 45 217 egz.
Ostatnia pozycja podium należała do miesięcznika „CKM” (Marquard Media Polska). Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 21,44 proc. do 30 302 egz.
Za podium uplasowało się „Logo” (Agora), którego sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 16,05 proc. do 26 408 egz.
Z kolei wśród pism biznesowych pierwsze miejsce zajął „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w I kwartale br. wyniosła 30 258 egz., po spadku o 5,73 proc.
Natomiast wynik biznesowo-lifestylowego miesięcznika „Sukces” (Gremi Business Communcation) wzrósł o 10,65 proc. do poziomu 14 701 egz.
Wirtualnemedia.pl | I kwartał | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska | 98 350 | 62 394 | 62 394 | 97 833 | 57 367 | 57 367 |
Playboy | 80 000 | 45 217 | 45 217 | 83 236 | 47 841 | 47 487 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 63 333 | 30 318 | 30 302 | 75 000 | 38 570 | 38 570 |
Logo | 57 333 | 28 126 | 26 408 | 62 667 | 31 513 | 31 457 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Forbes. Profit | 54 128 | 32 792 | 30 258 | 64 330 | 33 531 | 32 098 |
Sukces | 33 154 | 23 338 | 14 701 | 42 066 | 15 252 | 13 286 |
W marcu 2014 roku liderem również był „Men’s Health”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do marca 2013 roku zwiększyła się o 4,78 proc. do 57 986 egz. Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Playboy” (36 929 egz.; spadek o 1,11 proc.). Natomiast na trzecie miejsce spadło „CKM” (29 390 egz.; w dół o 22,88 proc.).
W tym ujęciu najwięcej straciło „Logo” - było to 23,62 proc. do 23 169 egz.
Wirtualnemedia.pl | marzec | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska | 98 520 | 57 986 | 57 986 | 98 000 | 55 340 | 55 340 |
Playboy | 70 000 | 36 929 | 36 929 | 75 000 | 37 490 | 37 338 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 60 000 | 29 390 | 29 390 | 70 000 | 38 109 | 38 109 |
Logo | 57 100 | 24 956 | 23 169 | 63 000 | 30 388 | 30 332 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Forbes. Profit | 58 001 | 33 435 | 31 250 | 68 998 | 34 817 | 34 217 |
Sukces | 24 482 | 14 214 | 11 829 | 35 132 | 16 197 | 15 744 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” na czele sprzedaży wśród pism męskich. „CKM” z największym spadkiem