„Moje Mieszkanie” nowym liderem pism wnętrzarskich
W I kwartale 2015 roku na pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród pism wnętrzarskich awansowało „Moje Mieszkanie”. Wszystkie magazyny odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Dom & Wnętrze”.
Średnia sprzedaż ogółem „Mojego Mieszkania” (Murator) w I kwartale 2015 roku wyniosła 55 105 egz. W porównaniu do I kwartału 2014 roku zmniejszyła się ona o 5,47 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W analogicznym okresie rok wcześniej magazyn ten zajmował miejsce drugie.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z kolei na drugą lokatę spadły „Cztery Kąty” (Agora), których średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się o 17,10 proc. do 49 623 egz.
Ostatnią pozycję podium zajął wydawany przez Muratora miesięcznik „M jak Mieszkanie”, którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 42 424 egz., po spadku o 5,68 proc.
Najwięcej straciło pismo „Dom & Wnętrze” (Agora), które w rankingu zajęło ostatnie miejsce. Jego średni wynik w I kwartale br. zmniejszył się bowiem o 31,21 proc. do 7 268 egz.
ZKDP | I kwartał | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Moje Mieszkanie | 106 017 | 55 206 | 55 105 | 92 010 | 58 339 | 58 294 |
Cztery Kąty | 104 429 | 54 643 | 49 623 | 99 700 | 60 255 | 59 861 |
M jak Mieszkanie | 91 633 | 42 748 | 42 424 | 91 961 | 45 031 | 44 977 |
Weranda | 43 467 | 24 497 | 24 497 | 43 623 | 25 566 | 25 566 |
Dobre Wnętrze | 35 933 | 14 079 | 11 328 | 36 651 | 16 298 | 13 427 |
Dom & Wnętrze | 21 100 | 8 192 | 7 268 | 36 667 | 14 590 | 10 565 |
W marcu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem liderującego „Mojego Mieszkania” (który wcześniej był drugi) w porównaniu do marca 2014 roku zmniejszyła się o 3,35 proc. do 58 013 egz.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowało „M jak Mieszkanie” (46 159 egz.; wzrost o 4,48 proc. - jedyny w rankingu). Natomiast z pierwszej na trzecią pozycję spadły „Cztery Kąty” (45 301 egz.; spadek o 36,18 proc. - największy w zestawieniu).
ZKDP | I kwartał | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Moje Mieszkanie | 108 000 | 58 312 | 58 013 | 92 030 | 60 090 | 60 025 |
M jak Mieszkanie | 91 900 | 46 759 | 46 159 | 91 882 | 44 215 | 44 180 |
Cztery Kąty | 107 786 | 50 190 | 45 301 | 104 700 | 71 378 | 70 980 |
Weranda | 43 400 | 25 415 | 25 415 | 42 668 | 25 769 | 25 769 |
Dobre Wnętrze | 35 800 | 13 135 | 10 945 | 36 800 | 17 031 | 14 268 |
Dom & Wnętrze | 20 500 | 7 619 | 6 926 | 30 000 | 11 055 | 9 530 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Moje Mieszkanie” nowym liderem pism wnętrzarskich