Najsłabsza od lat sprzedaż "Gazety Wyborczej"
W marcu 2010 roku ponownie spadła sprzedaż większości dzienników ogólnopolskich - najwięcej straciły "Gazeta Wyborcza", “Super Express” i "Parkiet". Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w marcu 2010 r. wyniosła 443 391 egz., czyli o 9 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 308 028 egz. - to najsłabszy wynik od lat (ponad 17 proc. słabszy niż w marcu 2009 roku).
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 13 proc. do 172 164 egz.
Za podium znalazła się "Rzeczpospolita". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował w marcu wynik na poziomie 111 559 egz., co oznacza spadek o 7 proc. wobec analogicznego okresu poprzedniego roku.
"Rzeczpospolita" wyprzedziła piąty "Dziennik Gazetę Prawną" (Infor Biznes), który na rynku zadebiutował 14 września 2009 r. zastępując "Dziennik" i "Gazetę Prawną". Średnia sprzedaż ogółem "DGP" wyniosła 91 011 egz., czyli 21 tys. więcej niż w marcu 2009. r wynosiła sprzedaż “Gazety Prawnej” ("Dziennik" - 83 459 egz.).
Tytuł | marzec | |||
Wirtualnemedia.pl | 2010 | 2009 | ||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem* | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Fakt | 606 564 | 443 391 | 669 993 | 491 754 |
Gazeta Wyborcza | 448 015 | 308 028 | 514 361 | 370 591 |
Super Express | 302 094 | 172 164 | 322 115 | 198 399 |
Rzeczpospolita | 190 523 | 111 559 | 194 733 | 120 172 |
Dziennik Gazeta Prawna | 146 562 | 91 011 | 105 241 | 70 323 |
Przegląd Sportowy | 95 921 | 51 097 | 114 220 | 58 521 |
Futbol News | 70 960 | 20 248 | - | - |
Puls Biznesu | 21 994 | 14 033 | 22 565 | 15 852 |
Parkiet | 16 016 | 6 215 | 19 596 | 8 998 |
W marcu 2010 r. w porównaniu z lutym 2010 wzrost sprzedaży odnotowały “Fakt”, “DGP”, “Przegląd Sportowy”, “Futbol News”, “Puls Biznesu” i “Parkiet”.
Tytuł | 2010 | |||
Wirtualnemedia.pl | marzec | luty | ||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem* | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Fakt | 606 564 | 443 391 | 596 726 | 442 357 |
Gazeta Wyborcza | 448 015 | 308 028 | 437 013 | 309 362 |
Super Express | 302 094 | 172 164 | 312 656 | 183 999 |
Rzeczpospolita | 190 523 | 111 559 | 194 123 | 118 775 |
Dziennik Gazeta Prawna | 146 562 | 91 011 | 148 867 | 90 275 |
Przegląd Sportowy | 95 921 | 51 097 | 92 771 | 49 529 |
Futbol News | 70 960 | 20 248 | 75 115 | 16 687 |
Puls Biznesu | 21 994 | 14 033 | 21 776 | 13 901 |
Parkiet | 16 016 | 6 215 | 15 176 | 6 147 |
* sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
Dołącz do dyskusji: Najsłabsza od lat sprzedaż "Gazety Wyborczej"