SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

O 9 proc. spadła w grudniu sprzedaż tygodników telewizyjnych

W grudniu ub.r. wszystkie tygodniki z programem – tak jak w poprzednich miesiącach - zanotowały spadki sprzedaży względem 2009 roku. Najwięcej straciło “Imperium TV”. Tendencja spadkowa dotknęła też dwa z trzech dwutygodników telewizyjnych.

Liderem sprzedaży wśród tv guide'ów pozostaje niezmiennie z dużą przewagą “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer). Średnie rozpowszechnianie płatne razem tego tygodnika w grudniu ub.r. wyniosło 1 049 378 egz., czyli o 7,2 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się magazyn “To & Owo” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 463 680 egz. (spadek o 7,8 proc.). Podium zamyka “Kurier TV” (także Bauer) ze średnim rozpowszechnianiem płatne razem wynoszącym 224 672 egz., notując spadek o 10,7 proc.

Najwięcej stracił przedostatni w rankingu tygodnik “Imperium TV” (Bauer), którego wynik sprzedażowy w grudniu ub.r. zmalał względem grudnia 2009 roku o 18,8 proc. do 106 847 egz.

Łącznie średnie rozpowszechnianie płatne razem tygodników telewizyjnych w grudniu 2010 roku było o 9 proc. niższe niż rok wcześniej.

ZKDP grudzień
Tygodniki 2010 2009
Tytuł Rozpowszechnianie płatne razem
Tele Tydzień 1 149 378 1 238 027
To & Owo 463 680 502 705
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 224 672 251 580
Tele Max 217 637 243 165
Super TV 212 321 245 515
Program TV 156 271 165 270
Imperium TV 106 847 131 648
Teleprogramy 37 322 44 740


 
Najpopularniejszym dwutygodnikiem z programem TV w dwunastym miesiącu ub.r. był “Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 432 146 egz., czyli o 18,8 proc. mniej niż w grudniu 2009 roku.

Pozycję wicelidera zajął magazyn “TV 14” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 222 295 egz., notując największy spadek wśród dwutygodników, wynoszący aż 33,9 proc.

Trzeci był magazyn “Ekran TV” (Press-Media), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem w grudniu 2010 roku wyniosło 86 589 egz. i było wyższe o 27,7 proc. niż w grudniu 2009 roku. Jednak dane za tamten miesiąc dotyczą jednego wydania (numeru bożonarodzeniowego), które ukazało sie w cyklu dwutygodniowym, wcześniej tytuł był tygodnikiem.

ZKDP grudzień
Dwutygodniki 2010 2009
Tytuł Rozpowszechnianie płatne razem
Tele Świat 432 146 531 898
TV14 222 295 336 314
Ekran TV 86 589 67 809


 
Wpływ na wyniku segmentu tv guide'ów wpływ mógł mieć fakt, że w połowie października 2010 roku na rynku pojawił się “TV2tygodnik” wydany przez Cyfrowy Polsat i przygotowany przez Ringier Axel Springer. Pierwsze numery pisma zostały rozesłane do wszystkich ponad 3 mln abonentów tej platformy. Spółka nie ujawnia, jaka było dokładne rozpowszechnianie numerów, które ukazały się w listopadzie. Kolejne wydania “TV2tygodnika” otrzymują ci abonenci platformy, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie magazynu. Tytuł na razie nie został zgłoszony do ZKDP i nie wiadomo, czy i kiedy to nastąpi.

Dołącz do dyskusji: O 9 proc. spadła w grudniu sprzedaż tygodników telewizyjnych

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
carp
TV2tygodnik CP od początku stycznia już do mnie nie przychodzi.
0 0
odpowiedź
User
diem
widocznie masz za tani pakiet
0 0
odpowiedź
User
dare
Gigantyczna makulatura. Ludzie kiedy przestaniecie za to płacić.
0 0
odpowiedź