TVP ABC liderem rynku telewizyjnego w grupie 4-12
Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w kwietniu br. była stacja TVP ABC. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał TOP KIDS. Z kolei najwięcej straciła stacja MiniMini+ - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w kwietniu 2019 roku zajęło TVP ABC. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem kwietnia 2018 roku zmniejszył się o 17,77 proc. i wyniósł 9,87 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował Polsat. Jego udział jednak zmniejszył się o 5,88 proc. do 8,26 proc.
Podium uzupełnia TVN, którego udział spadł o 14,54 proc. do 7,51 proc. Przed rokiem stacja ta była wiceliderem.
Tuż za podium uplasował się Puls 2. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 8,68 proc. do 7,29 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci i ich rodziców.
Oczko niżej znalazł się Nickelodeon, którego udział poszedł w dół o 14,07 proc. do 5,50 proc.
W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (3,95 proc. udziału; wzrost o 2,25 proc.) i Cartoon Network (3,79 proc. udziału; + 22,89 proc.).
0,013 proc. udziału zanotował TOP Kids, którego wynik zwiększył się o 160 proc. - najbardziej wśród stacji dziecięcych.
Z kolei największy spadek wśród kanałów dziecięcych zanotował kanał MiniMini+ - było to 18,51 proc. do 2,21 proc.
Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w kwietniu 2019 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,26 proc. Zmniejszył się on o 12,20 proc.
Drugi był Nickelodeon (0,58 proc.; - 11,92 proc.). Podium uzupełnia Nick Jr (+ 13,48 proc. do 0,46 proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP ABC liderem rynku telewizyjnego w grupie 4-12
Dlatego tak mierzony "sukces" nie dziwi.
Natomiast dziwi BARDZO WYSOKA oglądalność TVN i Polsatu w grupie dzieci 4-12 lat. To nie są stacje dedykowane dzieciom. Udział w grupie 4-12 lat w stacjach, która nie emitują dla dzieci : 7, 5 w TVN, 8,,2 w Polsat , 9.8 w ABC, które emituje tylko dla dzieci. To jest fenomen i ciekawi dlaczego tak się dzieje i czego dzieci w tych stacjach szukają. O tym redakcja wirtulanemedia.pl mogłaby napisać jako portal branżowy, porównać wyniki z zasięgiem kanałów, zamiast regularnego kopiowania danych i obwieszczania kolejnych"rekordów". Redaktorzy z wirtualnych: sięgnijcie do historii swoich wpisów o rekordach ABC i zobaczycie, że robicie w kółko to samo.