TVP1 liderem w I kwartale, duże wzrosty stacji newsowych. Mecz Polska-Szwecja i „M jak miłość” hitami
Liderem oglądalności wśród wszystkich widzów w pierwszym kwartale br. była TVP1, duże wzrosty odnotowały TVN24, TVP Info i Polsat News. Największą widownię zgromadziły: barażowy mecz o awans do MŚ w piłce nożnej Polska-Szwecja, serial „M jak miłość” i dziennik „Fakty” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w pierwszym kwartale 2022 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem pierwszego kwartału 2021 roku zmniejszył się o 12,67 proc. i wyniósł 8,89 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,29 proc. (bez zmian).
Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był czwarty. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 7,69 proc. (do góry o 9,08 proc.). Z kolei czwarta TVP2 miała 7,65 proc. udziału (- 10,11 proc.). Stacja spadła z drugiej lokaty.
- Duże stacje balansują na granicy 30 proc. udziału w rynku, broniąc się przed przekroczeniem tej magicznej bariery głównie wydarzeniami sportowymi. O sile sportu na antenie świadczy również dobry wynik Eurosportu transmitującego IO - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub.
Łączny udział czterech największych stacji zwiększył się z 34,03 proc. w pierwszym kwartale 2021 roku do 32,52 proc. w pierwszym kwartale 2022 roku.
- Ciężko się dziwić tak wysokim udziałom stacji newsowych w czasach kiedy zapotrzebowanie na stały dostęp do bieżących informacji jest ogromne. To oczywiście rzutuje na wyniki pozostałych nadawców - informuje nas ekspert.
TVN24 na czele stacji newsowych
Piąty był kanał TVN24, którego udział wzrósł o 33,89 proc. do 6,44 proc. Z siódmego na szóste miejsce awansowało TVP Info (stacja miała 6,21 proc. udziału; + 70,60 proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych z 11. na 10. miejsce awansował Polsat News (2,44 proc.; do góry o 31,89 proc.).
Mecz Polska-Szwecja hitem, „Fakty” na czele dzienników
W pierwszym kwartale 2022 roku najwięcej widzów zgromadził barażowy mecz o awans do MŚ w piłce nożnej Polska-Szwecja, który odbył się 29 marca (zakończył się zwycięstwem naszej drużyny dwa do zera, dzięki czemu Polacy wywalczyli awans do MŚ). Transmisję w TVP1 obejrzało średnio 4,56 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 35,35 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Spotkanie było transmitowane także w TVP Sport. Jak podała Telewizja Polska łączna widownia transmisji wyniosła 5,9 mln osób (44 proc. udziału). Mecz można było oglądać także na Polsat Sport Premium 1, ale stacja nie jest objęta monitoringiem NAM.
Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość”, który w Dwójce 11 stycznia obejrzało 3,81 mln osób. SHR% wyniósł 29,69 proc.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 23 stycznia na antenie stacji obejrzało 3,26 mln widzów (23,70 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 3,03 mln widzów (emisja 27 lutego; 4. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 9 pozycji uplasował się „Teleexpress” TVP1 z 2,65 mln oglądających (wydanie z 10 stycznia).
Hitami audycje TVP1
Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 11 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Po cztery lokaty należało do programów TVP2 i TVN, a jedna - do Polsatu.
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem w I kwartale, duże wzrosty stacji newsowych. Mecz Polska-Szwecja i „M jak miłość” hitami
Przestańcie pisać te brednie!
Liderem jest na pewno TVN który oglądają młodzi, wykształceni ludzie z wielkich miast.
Przecież TVP to telewizja dla plebsu który mieszka głównie na wsi i większość ludzi tego nie ogląda.
Młody, wykształcony a cymbał.