SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP1 i TVN liderami w październiku. Mecz Albania-Polska hitem

Liderem oglądalności wśród wszystkich widzów w październiku br. była TVP1. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN. Największą widownię zgromadziły eliminacyjny mecz reprezentacji Polski do MŚ 2022 z Albanią, reality-show „Rolnik szuka żony” oraz serial „M jak miłość” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w październiku 2021 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem października 2020 roku zmniejszył się o 3 proc. i wyniósł 9,06 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Wiceliderem był Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,96 proc. do 8,15 proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,09 proc. (do góry o 6,17 proc.). Czwarta była TVP2 (stacja miała 7,62 proc. udziału; + 0,40 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 33,31 proc. w październiku 2020 roku do 32,92 proc. w październiku 2021 roku.

TVN24 na czele stacji newsowych

Piąty był TVN24, którego udział zmalał o 19,07 pkt. proc. do 5,05 proc. Szóstą lokatę zajęło TVP Info (stacja miała 4,39 proc. udziału; - 5,18 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych z 10. na 13. miejsce spadł Polsat News (1,48 proc.; w dół o 42,19 pkt. proc.).

TVN liderem w grupie komercyjnej 16-49

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 10,43 proc., po wzroście o 3,88 proc.

- Ta jesień jest wyjątkowo mocna programowo w całej naszej grupie. Warto pamiętać, że porównujemy październik do zeszłego roku, kiedy po chwilowym wakacyjnym rozluźnieniu wszyscy znów utknęliśmy w domach, często szukając relaksu właśnie przed ekranem telewizora. Tymczasem nie tylko TVN, nasz największy kanał, ale siedem innych stacji z naszego portfolio uzyskało lepsze wyniki niż rok wcześniej. To dla nas wielki sukces, który dobrze rokuje na wynik całego sezonu - komentuje Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN.

Drugą lokatę zajął Polsat. Jego wynik w październiku br. zmniejszył się o 14,45 proc. do 8,23 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (- 10,84 proc. do 5,76 proc.). Czwarta była TVP1 (- 1,10 proc. do 5,41 proc.).

Tuż za „wielką czwórką” uplasował się kanał TVN7 (- 3,24 proc. do 4,78 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 nowym liderem został TVN (w dół o 0,32 proc. do 12,55 proc.), który wyprzedził Polsat (- 16,26 proc. do 12,36 proc.).

Mecz Albania-Polska hitem października

W październiku najwięcej widzów zgromadził eliminacyjny mecz reprezentacji Polski do MŚ 2020 z Albanią, który w TVP1 (we wtorek, 12 października) oglądało 4,23 mln widzów, co przełożyło się na 31,98 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi był reality-show „Rolnik szuka żony”. Odcinek programu (nadany 24 października) w TVP1 śledziło 3,56 mln osób (26,07 proc. udziału).

Podium uzupełnia odcinek serialu „M jak miłość” z 19 października, który w TVP2 miał 3,41 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 24,89 proc.

„Fakty” na czele dzienników

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 26 października na antenie stacji obejrzało 2,74 mln widzów (21,14 proc. udziału). Była to piąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 2,44 mln widzów (emisja 10 października; 6. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 11 pozycji uplasował się „Teleexpress” TVP1 z 2,11 mln oglądających (19 października).

Hitami audycje TVP1

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 10 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Sześć lokat należało do programów TVP2, trzy - do TVN, a jedna - do Polsatu.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVN liderami w październiku. Mecz Albania-Polska hitem

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Poldek
Od listopada będzie ciekawie. TVN ze skokami narciarskimi, a część topowych programów przejdzie do TVN7. Jednocześnie TVP pozbawiona skoków z dziurą w ofercie. Raczej już nie nakręca nowych odcinków Rolnika.
odpowiedź
User
Iryk
Nudny mecze ale nie oglądamy TVP
odpowiedź
User
Sebulek
Kanał TVP nie oglądamy
odpowiedź