SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa TVP na czele oglądalności w 2016 roku, mimo dużego spadku. Rośnie Puls i TVN

W 2016 roku najwyższy łączny udział w rynku telewizyjnym wśród grup głównych nadawców miała Telewizja Polska. Z kolei na czele wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat znalazł się Polsat. Zestawienie największych grup telewizyjnych w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Łączny udział wszystkich kanałów Telewizji Polskiej w 2016 roku wyniósł 29,38 proc. To o 5,86 proc. mniej niż w 2015 roku - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez dom mediowy MullenLowe MediaHub.

Udział wszystkich stacji Grupy Polsat w zeszłym roku wyniósł 22,53 proc., czyli o 1,81 proc. więcej niż rok wcześniej. Dało to jej drugą lokatę w zestawieniu.

Z kolei trzecie miejsce zajęła Grupa TVN, której łączny udział uplasował się na poziomie 21,15 proc., o 4,08 proc. większym niż w 2015 roku.

Tuż za podium uplasowały się dwie stacje, należące do Telewizji Puls. Ich średni miesięczny udział wyniósł 4,98 proc, po wzroście o 5,73 proc.

Wszyscy 4+

rok

Dynamika

2015

2016

Grupa TV
WIRTUALNEMEDIA.PL

SHR %

SHR %

%

TVP

31,21%

29,38%

-5,86%

Polsat

22,13%

22,53%

1,81%

TVN

20,32%

21,15%

4,08%

TV Puls

4,71%

4,98%

5,73%

Discovery Networks

2,55%

2,52%

-1,18%

ZPR Media

2,10%

2,16%

2,86%

VIMN Polska

1,95%

2,05%

5,13%

Platforma nc+

1,72%

1,72%

0,00%

Kino Polska

1,44%

1,56%

8,33%

Disney

1,11%

0,97%

-12,61%

FOX Network Group

0,81%

0,89%

9,88%

Turner Broadcasting

0,85%

0,85%

0,00%

ATM Grupa

0,71%

0,71%

0,00%

Sony

0,81%

0,62%

-23,46%

NBC

0,63%

0,61%

-3,17%

A+E Networks

0,31%

0,49%

58,06%

BBC

0,44%

0,49%

11,36%

HBO

0,40%

0,46%

15,00%

CBS

0,35%

0,34%

-2,86%

4fun Media

0,23%

0,26%

13,04%

Polcast

0,13%

0,11%

-15,38%

Michał Winnicki Entertainement

0,08%

0,09%

12,50%

Eleven

-

0,02%

-

Suma:

94,99%

94,96%

-0,03%

W grupie komercyjnej największy łączny udział wśród głównych nadawców miała Grupa Polsat. Jej średni wynik w 2016 roku to 24,73 proc., czyli o 0,98 proc. więcej niż w 2015 roku.

Z trzeciej na drugą pozycję awansowała Grupa TVN. Jej kanały w tej grupie wiekowej w zeszłym roku miały łącznie 23,08 proc. udziału, po wzroście o 3,87 proc. Podium uzupełnia Telewizja Polska, której wynik w ub.r. zmalał najbardziej w zestawieniu - o 7,24 proc. do 22,04 proc.

Wynik czwartej Grupy TV Puls to 5,75 proc., po wzroście o 3,23 proc.

Wszyscy 16-49

rok

Dynamika

2015

2016

Grupa TV
WIRTUALNEMEDIA.PL

SHR %

SHR %

%

Polsat

24,49%

24,73%

0,98%

TVN

22,22%

23,08%

3,87%

TVP

23,76%

22,04%

-7,24%

TV Puls

5,57%

5,75%

3,23%

ZPR Media

3,09%

3,22%

4,21%

Discovery Networks

2,69%

2,66%

-1,12%

VIMN Polska

2,43%

2,40%

-1,23%

Platforma nc+

2,00%

1,96%

-2,00%

Kino Polska

1,62%

1,67%

3,09%

FOX Network Group

1,00%

1,09%

9,00%

Disney

1,02%

0,94%

-7,84%

ATM Grupa

0,84%

0,87%

3,57%

Turner Broadcasting

0,70%

0,73%

4,29%

HBO

0,60%

0,69%

15,00%

Sony

0,79%

0,60%

-24,05%

BBC

0,58%

0,55%

-5,17%

A+E Networks

0,38%

0,51%

34,21%

4fun Media

0,44%

0,50%

13,64%

NBC

0,52%

0,48%

-7,69%

CBS

0,26%

0,24%

-7,69%

Michał Winnicki Entertainement

0,13%

0,16%

23,08%

Polcast

0,10%

0,09%

-10,00%

Eleven

-

0,03%

-

Suma:

95,23%

94,99%

-0,25%

- Wzrost liczby i popularności kanałów naziemnych cyfrowych przez kilka sezonów przyczyniał się do lekkiej defensywy stacji płatnych, kablowo-satelitarnych. W ub.r., gdy segment stacji naziemnych nie rozwijał się już ilościowo, także udziały kanałów płatnych i tych z multipleksów ustabilizowały się, nie oznacza to jednak, że ta stabilizacja dotyczyła udziałów wszystkich nadawców. Dane za 2016 i 2015 rok wyraźnie ilustrują dobrą passę największych lokalnych graczy, którzy są reprezentowani we wszystkich segmentach rynku (płatnym, naziemnym). Za wyjątkiem TVP, której wynik obciążyły spadki głównych anten, rośli w zasadzie wszyscy duzi polscy nadawcy: TVN, Polsat, Puls, ZPR; dwaj pierwsi - poza tym, że z ogromnym i zróżnicowanym portfolio stacji, dodatkowo jeszcze związani z operatorami płatnej TV. Większość międzynarodowych nadawców płatnych w ubiegłym roku traciła udziały w rynku - o lekko topniejącą liczbę widzów kablówek i platform walczyła tu większa liczba kanałów, w tym - relatywnie dobrze prosperujące kanały własne największych lokalnych grup (TVN, Polsat). Ich konkurenci z międzynarodowych grup, poza wyjątkami, raczej tracili udziały w rynku. Co ciekawe, spadkom oparły się np. kanały premium, jak HBO czy Canal+ - analizuje dla Wirtualnemedia.pl Joanna Nowakowska, manager ds. komunikacji i analiz rynku w domu mediowym MEC.

Grupa TV:

Stacje wchodzące w skład danej grupy:

TVP

TVP ABC, TVP HD, TVP Historia, TVP Info, TVP Kultura, TVP Polonia, TVP Rozrywka, TVP Seriale, TVP Sport, TVP1, TVP2, TVP3

Polsat

TV4, TV6, Polsat, Polsat 2, Polsat Café, Polsat Film, Polsat Food, Polsat JimJam, Polsat News, Polsat News 2, Polsat Play, Polsat Romans, Polsat Sport, Polsat Sport Extra, Polsat Viasat Explore, Polsat Viasat History, Polsat Viasat Nature, Polsat Sport News (od stycznia 2017 - Super Polsat), Muzo.tv, Disco Polo Music

TVN

TVN, TVN Fabuła, TVN Style, TVN Turbo, TVN24, TVN24 BiS, TVN7, TTV, Travel Channel, TVN Meteo Active (od stycznia 2017 - TVN HGTV)

TV Puls

TV Puls i Puls 2

Discovery Networks

Discovery Historia, Discovery Life, Discovery Channel, Discovery Science, Discovery Turbo Xtra, TLC, Investigation Discovery, Animal Planet HD, Eurosport 1, Eurosport 2

ZPR Media

Nowa TV, Fokus TV, 8TV, Polo TV, Eska TV, Vox Music TV, HIP HOP TV

VIMN Polska

Nickelodeon HD, Nickelodeon, Comedy Central, Comedy Central Family, Nick Jr, Paramount Channel HD, VH 1, VIVA Polska, MTV Polska

Platforma nc+

Canal+ 1, Canal+ Discovery, Canal+ Family, Canal+ Film, Canal+ Seriale, Canal+ Sport, Canal+ Sport2, Canal+, MiniMini+, teleTOON+, kuchnia+, Domo+, Ale Kino+, Planete+, nSport+

Kino Polska

Kino Polska Muzyka, Kino Polska, FilmBox, Stopklatka

Disney

Disney Channel, Disney Junior, Disney XD

FOX Network Group

FOX, FOX Comedy, Nat Geo People, Nat Geo Wild, National Geographic

Turner Broadcasting

Boomerang, Cartoon Network, TNT

ATM Grupa

ATM Rozrywka

Sony

AXN, AXN Black, AXN Spin, AXN White

NBC

13 Ulica, E!, Scifi Universal, Universal Channel

A+E Television Networks

CI Polsat, History, Lifetime, H2

BBC

BBC Brit, BBC CBeebies, BBC Earth, BBC HD, BBC Lifestyle

HBO

HBO, HBO2, HBO3, Cinemax, Cinemax2

CBS

CBS Action, CBS Drama, CBS Europa, CBS Reality

4fun Media

4FUN FIT&DANCE, 4FUN HITS, 4fun.tv

Polcast

Polonia 1, Tele5

Michał Winnicki Entertainement

Power TV, Adventure, NUTA.TV, TO!TV

Eleven

Eleven, Eleven Sports

Pozostałe stacje

AMC, Extreme Sports, Mango24, Metro, Motowizja, NTL, Orange Sport, Romance TV, Stars.tv, Sundance Channel, Superstacja, Travel Channel (w ofercie Grupy TVN od 1 lutego 2017 roku), TV Republika, TVS, Wellbeing, WP, Zoom TV, stacje regionalne oraz kanały nie znajdujące się w panelu Nielsena

Dołącz do dyskusji: Grupa TVP na czele oglądalności w 2016 roku, mimo dużego spadku. Rośnie Puls i TVN

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ft
Grupa tvp? Poniosło autora
odpowiedź
User
fejm
Dalej te twierdzenie ,że TVP nikt nie ogląda? :)
odpowiedź
User
gerek
Lewactwo i tak powie ,że TVP nikt nie ogląda i wogule ..
odpowiedź