Opus B z 7,2 mln zł zysku, wpływy 62 proc. w górę
Agencja reklamowa Opus B w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 62,5 proc. do 18,15 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się prawie trzykrotnie - z 2,85 do 7,22 mln zł.
W ub.r. agencja Opus B kontynuowała obsługę wielu wcześniejszych klientów, m.in. Hortexu, dla którego przygotowywała kampanie mrożonek z Mateuszem Gesslerem w roli głównej. Rozszerzyła też współpracę z firmą o markę wody mineralnej Jurajska, której ambasadorką marketingową została Agnieszka Radwańska.
Ponadto agencja przygotowała serię reklam elektromarketów Neonet z udziałem Joanny Krupy, Michela Morana, Krzysztofa Ibisza i Zygmunta Chajzera, kilka akcji marketingowych wafli Familijne (produkowanych przez Colian), a także reklamy sieci sklepów Aldi, oczyszczaczy powietrza Stadler Form oraz kosmetyków Iwostin Pure Balance.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty operacyjne Opus B kwotowo zwiększyły się dwa razy mniej niż przychody - o 37,9 proc., z 8,5 do 11,72 mln zł. Przesądził o tym wzrost kosztów usług obcych z 5,63 do 8,93 mln zł.
Natomiast wydatki na wynagrodzenia zmniejszyły się z 2,05 do 2 mln zł, na zużycie materiałów i energii - ze 170,5 do 156,1 tys. zł, a na amortyzację - z 90,2 do 68,1 tys. zł.
7,2 mln zł zysku na dywidendę
Zysk sprzedażowy agencji poszedł w górę z 2,67 do 6,43 mln zł. Inne wyniki rentowności poprawił jeszcze wzrost pozostałych wpływów operacyjnych z 245,9 do 763,4 tys. zł, wynikający głównie z umorzenia w połowie ub.r. spłaty 752,8 tys. zł otrzymanej rok wcześniej pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tzw. tarczy finansowej.
Opus B osiągnęła w ub.r. 7,22 mln zł zysku brutto i netto, wobec 2,85 mln zł w 2020 roku. Cały zeszłoroczny zysk netto zostanie wypłacony wspólnikom agencji: Bogumił Budzik ma 60 proc. jej udziałów, a Joanna Kozłowska-Miroch i Klaudia Cieślak - po 20 proc.
Dołącz do dyskusji: Opus B z 7,2 mln zł zysku, wpływy 62 proc. w górę