„Pani” o połowę więcej z reklam, „Viva” i „Newsweek Polska” ze spadkami (TOP 10)
Wpływy reklamowe magazynów po ośmiu miesiącach br. wzrosły rok do roku prawie o 14 proc. Zdecydowanie większą dynamikę niż cały rynek miały „Pani”, „Show” i „Claudia”. Mniej w skali roku na reklamach zarobiły „Newsweek Polska” i „Viva”.
W okresie od stycznia do sierpnia br. wpływy reklamowe magazynów wyniosły blisko 2,5 mld zł, czyli 13,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (w oparciu o dane cennikowe netto, bez rabatów).
Najwięcej spośród czasopism zarobił w omawianym okresie miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - zwiększył przychody o 16,3 proc., do 160,7 mln zł. Drugą pozycję zachował dwutygodnik „Viva” (Edipresse Polska) mimo że jego wpływy spadły rok do roku o 0,4 proc., do 113,6 mln zł.
Trzecie miejsce na reklamowym podium czasopism należało do „Tele Tygodnia” (Bauer) z wpływami z reklam w wysokości 105,8 mln zł (wzrost o 18,5 proc.). Średnia sprzedaż tego tygodnika w lipcu br. wynosiła 683 461 egz..
W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy br. - w porównaniu z tym samym okresem roku ub. - w największym stopniu wzrosły wpływy z reklam miesięcznika „Pani” (Bauer) - o 46,5 proc., do 61,9 mln zł.
O 23,6 proc. wzrosły z kolei wydatki na reklamę w „Show” (Bauer) - do 54 mln zł, a o 22,3 proc. - na reklamy w „Claudii” (Burda Media) - do 58 mln zł.
W „Przyjaciółce” reklamodawcy wydali 11,1 proc. więcej (56,3 mln zł), a w „Party” (Edipresse Polska) - 10,6 proc. więcej (73,4 mln zł).
Tygodnik „Wprost” (PMPG Polskie Media) zarobił w tym roku 77,3 mln zł, czyli o 1,8 proc. więcej niż przed rokiem. Mniejsze wpływy niż rok wcześniej miał natomiast „Newsweek Polska” (RASP) - spadły one o 7,1 proc., do 64,3 mln zł.
Wpływy reklamowe magazynów | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VIII 2015 | I-VIII 2016 | zmiana proc. |
TWÓJ STYL | 138 217 725 zł | 160 718 245 zł | 16,3 |
VIVA | 114 104 203 zł | 113 601 427 zł | -0,4 |
TELE TYDZIEŃ | 89 272 998 zł | 105 808 753 zł | 18,5 |
WPROST | 75 937 277 zł | 77 301 513 zł | 1,8 |
PARTY | 66 395 976 zł | 73 421 847 zł | 10,6 |
NEWSWEEK POLSKA | 69 154 315 zł | 64 276 965 zł | -7,1 |
PANI | 42 264 881 zł | 61 914 997 zł | 46,5 |
CLAUDIA | 47 444 813 zł | 58 009 802 zł | 22,3 |
PRZYJACIÓŁKA | 50 689 460 zł | 56 291 766 zł | 11,1 |
SHOW | 43 697 816 zł | 53 991 276 zł | 23,6 |
razem | 2 196 092 357 zł | 2 498 528 812 zł | 13,8 |
Dołącz do dyskusji: „Pani” o połowę więcej z reklam, „Viva” i „Newsweek Polska” ze spadkami (TOP 10)