Pisma młodzieżowe straciły w 2012 roku, „Bravo Girl” wyprzedziło „Twist”
W 2012 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił będący liderem dwutygodnik „Bravo”. Na drugie miejsce awansował miesięcznik „Brawo Girl”, który wyprzedził magazyn „Twist”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w 2012 roku wyniosła 170 507 egz. W porównaniu do 2011 roku pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu wynoszący 14,35 proc.
Z trzeciego na drugie miejsce awansował miesięcznik „Bravo Girl” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie sprzedał się w liczbie 83 124 egz., notując jednak spadek o 5,23 proc.
Z kolei na trzecie miejsce spadł „Twist” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w 2012 roku spadła o 10,94 proc. do poziomu 80 129 egz.
Wirtualnemedia.pl | rok | |
ZKDP | 2012 | 2011 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Bravo | 170507 | 199083 |
Bravo Girl | 83124 | 87709 |
Twist | 80129 | 89974 |
Fun Club | 77220 | 81467 |
13 Magazyn Nastolatki | 44782 | 48908 |
W grudniu 2012 roku również pozycję lidera zajął dwutygodnik „Bravo” (162 342 egz.; spadek o 11,31 proc. względem grudnia 2011 roku). Drugie miejsce zajął tutaj „Twist” (59 614 egz.; spadek o 21,41 proc. - największy w zestawieniu), a trzecie - „Bravo Girl” (58 930 egz.; w dół o 12,75 proc.).
Wirtualnemedia.pl | grudzień | |
ZKDP | 2012 | 2011 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Bravo | 162342 | 183051 |
Twist | 59614 | 75852 |
Bravo Girl | 58930 | 67542 |
Fun Club | 55704 | 61913 |
Dołącz do dyskusji: Pisma młodzieżowe straciły w 2012 roku, „Bravo Girl” wyprzedziło „Twist”