SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PMPG Polskie Media prognozuje spadek wpływów i wzrost EBITDA, 10 proc. mniej ze sprzedaży „Wprost” i „Do Rzeczy” w druku

Grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, do której należą tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy”, prognozuje, że w br. zanotuje 51 mln zł wpływów ze sprzedaży, 8,1 mln zł zysku EBITDA i 7,5 mln zł zysku EBIT. Przychody ze sprzedaży wersji drukowanych „Wprost” i „Do Rzeczy” zmaleją o 10 proc., a ze sprzedaży reklam w tych tytułach - wzrosną o 14 proc.

Według opublikowanej w środę prognozy przychody PMPG Polskie Media ze sprzedaży zmaleją w br. o 1,54 proc., do 51 mln zł. - Wpływ na to będzie miała koncentracja Grupy Kapitałowej na zwiększeniu udziału elektronicznych kanałów sprzedaży oraz digitalizacji tytułów prasowych - uzasadnia spółka.

Tegoroczny zysk EBITDA firmy jest prognozowany na 8,1 mln zł, czyli 26,52 proc. więcej niż w ub.r. Ma to wynikać ze zwiększenia udziału w sprzedaży wydań elektronicznych „Wprost” i „Do Rzeczy” o niższym koszcie produkcji. Z kolei zysk EBIT w wysokości 7,5 mln zł oszacowano przy bieżącym wykorzystaniu posiadanych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. PMPG nie planuje w br. dodatkowych nakładów na capex.

W pierwszym kwartale br. wpływy PMPG Polskie Media wzrosły w skali roku o 18 proc. do 14,71 mln zł, a zysk netto wyniósł 1,32 mln zł.

Spółka prognozuje, że w br. wpływy ze sprzedaży wersji drukowanych „Wprost” i „Do Rzeczy” zmaleją o 10 proc., za to przychody ze sprzedaży reklam w tych tytułach wzrosną o 14 proc.

Według danych ZKDP w pierwszym kwartale br. średnia sprzedaż ogółem „Wprost” wynosiła 28 408 egz., a „Do Rzeczy” - 58 987 egz. Cennikowe wpływy reklamowe pierwszego tygodnika wzrosły w skali roku o 3,9 proc. do 25,16 mln zł, a drugiego - o 39,7 proc. do 14,14 mln zł (według danych Kantar Media).

Prognozy finansowe PMPG Polskie Media opracowano przy przyjęciu kursu walutowego euro/zł 4,40 i dolar/zł 3,90.

Dołącz do dyskusji: PMPG Polskie Media prognozuje spadek wpływów i wzrost EBITDA, 10 proc. mniej ze sprzedaży „Wprost” i „Do Rzeczy” w druku

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ekon
Reklamy we Wprost,tym znikającym w oczach piśmie bez treści i wyrazu? To wyrzucanie pieniędzy wbloto
odpowiedź