Po raz pierwszy w historii agencja z Polski wygrała w konkursie Facebook Awards
Agencja DDB & tribal Warszawa zdobyła tegoroczną nagrodę Facebook Awards w kategorii Media za kampanię dla linii lotniczych LOT. Główne wyróżnienia powędrowały do Leo Burnett oraz ALS Association. - Moim zdaniem Ice Buckett Challenge to najlepsza kampania w całej historii Facebooka - zdradza w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Mark D’Arcy, dyrektor kreatywny Facebooka.
Nagrody Facebook Awards są przyznawane od 2012 r. za kampanie przygotowane na Facebooku lub ze wsparciem tej platformy społecznościowej.
W 2015 r. w najważniejszej kategorii Blue Winners przyznano dwie główne nagrody. Jedną zdobyła agencja Leo Burnett Toronto, Chicago, London/Holler za kampanię Like a Girl przygotowaną dla firmy Procter & Gamble. Drugie główne wyróżnienie przyznano stowarzyszeniu ALS Association za akcję Ice Bucket Challenge.
Nagrodę w kategorii Media w tegorocznej edycji Facebook Awards uzyskała agencja DDB & tribal Warszawa za kampanię przygotowaną dla linii lotniczych LOT. Kampania promowała markę poprzez umieszczenie w samolotach LOT-u wiązanek jemioły jako pretekst do wymiany pocałunków pomiędzy pasażerami. Akcja była wspierana poprzez responsywną stronę internetową pokazującą aktualną pozycję samolotów z jemiołą na pokładzie, a także poprzez profil LOT-u na Facebooku i wykorzystanie tej platformy jako kanału dotarcia do użytkowników.
- W tej kampanii skupiliśmy się na wykorzystaniu Facebooka jako medium -wyjaśnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Tytus Klepacz, digital creative director DDB & tribal Warszawa. - Wychodzimy z założenia, że Facebook jest bardzo ciekawy mediowo i zupełnie pod tym względem u nas nie odkryty. W tym roku w Facebook Awards pojawiły się nowe kategorie, a najciekawsze z nich to chyba właśnie Media i Integrated. Ktoś słusznie powiedział, że to, co na takich konkursach jak Facebook Awards jest nowością, później staje się w branży codziennością. Dlatego tym bardziej cieszymy się ze zdobycia tego wyróżnienia.
Tytus Klepacz przyznaje, że wyróżniona przez jury kampania LOT-u wpisuje się w ogólny trend, w którym stara się obecnie podążać agencja.
- Kiedyś Facebooka jako medium traktowało się na zasadzie rzucania garścią piachu w klientów - zaznacza Klepacz. - Teraz w coraz większym stopniu rośnie świadomość wykorzystania Facebooka w sposób precyzyjny i racjonalny, osiągnięcia celu polegającego na tym, by przy przyzwoitym poziomie kosztów skutecznie dotrzeć do zakładanej grupy odbiorców. W Polsce niestety rynek pod względem wykorzystania Facebooka jest wciąż bardzo zachowawczy, brakuje stosowania czy tworzenia nowych trendów. To widać w prowadzeniu większości profili i fanpage’y, które są tworzone od przysłowiowej linijki. Branża zawsze patrzyła z zazdrością na zagraniczne rozwiązania wykorzystujące w kreatywny sposób Facebooka. Teraz okazało się, że także w Polsce można zrobić jedną z kilku najlepszych kampanii wykorzystujących największą platformę społecznościową w internecie.
Szef kreatywny DDB & tribal podkreśla też znaczenie składu jury decydującego w tym roku o przyznaniu nagród Facebook Awards. - Trudno zebrać w jednym miejscu tak wybitne postaci w branży jak David Droga, Gerry Graf i Mark D’Arcy. Jeżeli o nagrodach decyduje takie grono, to nie jest ważne jak takie wyróżnienie będzie się nazywało. Jego zdobycie jest spełnieniem marzeń - zaznacza Klepacz.
Interesujące rozwiązania zastosowane przez DDB&tribal Warszawa w nagrodzonej kampanii podkreślił w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Mark D’Arcy, dyrektor kreatywny Facebooka.
- Facebook Awards organizujemy od czterech lat. Naszym celem jest wyłonienie najbardziej kreatywnych i najciekawszych koncepcji kampanii i działań marketingowych stworzonych przy użyciu Facebooka - tłumaczy D’Arcy. - Jedną z takich kampanii jest właśnie to, co pokazał DDB&tribal Warszawa. To świetny przykład wykorzystania platformy społecznościowej jako wsparcia w kreatywnym dotarciu do odbiorców z przekazem reklamowym. Przy okazji tegorocznej edycji Facebook Awards dostrzegamy trend polegający na rosnącym znaczeniu rozwiązań mobilnych oraz segmentu wideo w działaniach marek i agencji.
D’Arcy nie ukrywa, że na nim największe wrażenie wśród nagrodzonych zrobiła kampania Ice Bucket Challenge. - Dla mnie osobiście w obecnej odsłonie konkursu najbardziej poruszająca była kampania Ice Bucket Challenge, która jest też dowodem na rosnące znaczenie wideo w obecnych działaniach podejmowanych na Facebooku - podkreśla D’Arcy. - Okazała się także społecznościowym fenomenem, który zaangażował miliony ludzi na całym świecie wiążąc ich ze sobą w szlachetnej idei pomocy potrzebującym. Sądzę, że Ice Bucket Challenge to najlepsza kampania, jaka pojawiła się dotąd w historii Facebooka. W Facebook Awards doceniamy nie tylko kreacje wyróżnione ostatecznie nagrodami. Każda z kampanii, które znalazły się w finale to osobny przykład nowatorskiego zastosowania rozmaitych rozwiązań. W tym roku, oprócz wideo, pojawiło się wiele dowodów na kreatywne wykorzystanie platformy mobilnej. O tych przykładach branża mówi już teraz i będzie mówiła przez nadchodzące miesiące czerpiąc inspirację z najlepszych kampanii docenionych przez jury Facebook Awards - przewiduje dyrektor kreatywny Facebooka.
W sumie w Facebook Awards nagrody zdobyły agencje pochodzące ze Stanów Zjednoczonych, Libanu, Singapuru, Brazylii, Rumunii, Wielkiej Brytanii, Norwegii, Polski i Austrii.
Główne nagrody w konkursie Facebook Awards 2015
Blue Winners
Agencja: Leo Burnett Toronto, Chicago, London/Holler
Kampania: Like a Girl
ALS Association
Kampania: Ice Bucket Challenge
Gold Winners
Integrated/Facebook for Good
Agencja: Droga5
Kampania: I will what I want
Agencja: R/GA
Kampania: Love Has No Labels
Media
Agencja: DDB&tribal Warszawa
Kampania: Kiss a LOT
Social Technology
Agencja: LA Red
Kampania: GT Ride - Viral Gaming for Kia
New Frontier
Agencja: Leo Burnett
Kampania: Enough Violence and Exploitation
Dołącz do dyskusji: Po raz pierwszy w historii agencja z Polski wygrała w konkursie Facebook Awards