Polityka i piłka w centrum uwagi (raport z Facebooka, Twittera i YouTube’a)
W czerwcu zainteresowanie polskich użytkowników głównych serwisów społecznościowych skupiały burza polityczna wokół nagrań ujawnianych przez „Wprost” oraz piłkarski mundial rozgrywany w Brazylii. W raporcie NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl rankingi najpopularniejszych polskich fanpage’y facebookowych, kanałów youtube’owych i profili twitterowych.
Zdecydowanie najpopularniejszym polskim politykiem na Facebooku jest Janusz Korwin-Mikke, którego fanpage ma 430 tys. użytkowników. Wśród nich aż 36 proc. stanowią osoby niepełnoletnie, które na razie nie mogą głosować. Zdecydowanie więcej niż kobiet jest wśród nich mężczyzn. Za to na Twitterze Korwin-Mikke ma tylko 27,5 tys. followersów, podczas gdy Radosław Sikorski - 220 tys., a Donald Tusk - 144 tys.
W raporcie prezentujemy też rezultaty sondażu przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych. Wynika z nich, że 23 proc. polskich internautom szuka w serwisach społecznościowych informacji od polityków i partii. Za najpopularniejsze ugrupowania w social media uważane są Platforma Obywatelska (44 proc. wskazań), Kongres Nowej Prawicy (41 proc.) oraz Prawo i Sprawiedliwość (35 proc.).
W raporcie o polityce w mediach społecznościowych piszą m.in. Michał Kot z Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych, dr Albert Hupa z IRCenter oraz Anna Miotk z Newspointa.
Ponadto w raporcie jak co miesiąc rankingi najpopularniejszych polskich fanpage’y facebookowych w 16 najważniejszych kategoriach (pod względem liczby i aktywności fanów), a także podobne analizy czołowych kanałów na YouTubie i kont na Twitterze.
Dołącz do dyskusji: Polityka i piłka w centrum uwagi (raport z Facebooka, Twittera i YouTube’a)