Polsat na czele wpływów reklamowych, Aflofarm wydał najwięcej (dane za styczeń)
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w styczniu 2016 roku były o nieco wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W styczniu 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,16 mln spotów reklamowych, o 12,96 proc. więcej, niż w styczniu 2015 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,32 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 2,34 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 169,31 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 10,20 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 4,38 proc. do 123,63 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (109,68 mln zł; spadek o 3,12 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (76,70 mln zł; w dół o 18,69 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 46,18 mln zł i wzrostem o 26,04 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała TVP Info - było to 114,12 proc. do 17,38 mln zł.
Stacja | Wpływy stacji (w zł) | |
styczeń 2015 | styczeń 2016 | |
Polsat | 153 636 795 | 169 305 995 |
TVN | 129 291 690 | 123 628 935 |
TVP1 | 113 212 600 | 109 676 953 |
TVP2 | 94 322 661 | 76 697 468 |
TV4 | 36 641 103 | 46 182 698 |
TVN24 | 29 070 056 | 31 798 298 |
Stopklatka | 18 572 810 | 28 556 645 |
TVN7 | 24 231 325 | 26 045 268 |
TV PULS | 27 275 927 | 25 074 168 |
AXN | 26 982 474 | 22 366 336 |
TV6 | 12 551 990 | 19 497 130 |
Discovery | 25 541 800 | 19 289 818 |
TTV | 10 180 149 | 17 709 087 |
Puls 2 | 10 997 950 | 17 536 516 |
Polo TV | 13 549 430 | 17 497 200 |
TVP INFO | 8 117 356 | 17 381 161 |
National Geographic | 17 045 083 | 16 639 737 |
Polsat 2 | 21 020 010 | 16 288 138 |
TLC | 17 088 502 | 15 595 269 |
Comedy Central | 16 536 231 | 14 425 077 |
W styczniu 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 162,15 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 5,68 proc. Kolejne miejsca zajęły: US Pharmacia (35,37 mln zł; do góry o 29,81 proc.) i Polpharma (31,42 mln zł; do góry o 37,24 proc.).
Korporacja | Wydatki (w zł) | |
styczeń 2015 | styczeń 2016 | |
AFLOFARM | 171 904 384 | 162 146 411 |
US PHARMACIA INC. | 27 247 410 | 35 369 359 |
POLPHARMA | 22 892 047 | 31 418 130 |
UNILEVER | 26 718 540 | 30 478 236 |
NESTLE | 44 288 964 | 30 445 972 |
PROCTER & GAMBLE | 26 110 434 | 24 378 960 |
T-MOBILE POLSKA SA | 13 109 603 | 20 078 312 |
FERRERO | 16 563 147 | 19 666 109 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA | 16 612 895 | 18 189 120 |
PEPSICO | 13 412 546 | 18 164 023 |
NOVARTIS | 20 861 725 | 16 587 215 |
RECKITT BENCKISER | 20 719 471 | 16 123 109 |
ORANGE SA | 22 055 278 | 15 837 488 |
TEVA PHARMACEUTICALS | 19 894 889 | 14 932 850 |
GLAXO SMITHKLINE | 20 800 599 | 14 407 236 |
P4 | 19 889 896 | 13 927 883 |
TOYOTA | 6 997 730 | 13 353 898 |
SANDOZ | 6 144 943 | 12 738 231 |
MEDIA EXPERT SP Z OO | 12 843 901 | 12 682 470 |
VOLKSWAGEN GROUP | 16 169 865 | 12 373 900 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Polsat na czele wpływów reklamowych, Aflofarm wydał najwięcej (dane za styczeń)