Polski startup Brainly przejmuje amerykańskiego konkurenta OpenStudy. „Koncentracja na rynku w USA”
Polski edukacyjny startup Brainly przejął swojego największego konkurenta w USA - serwis OpenStudy. Kwoty transakcji nie ujawniono. - Korzyści dla nas to dostęp do powiększonej bazy wiedzy oraz ogromne doświadczenie zespołu OpenStudy i know-how, które gromadzili jego założyciele - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Jakub Piwnik, communications manager w Brainly.
Brainly działa na rynku od 2009 r., obecnie w siedzibie w Krakowie oraz biurze w Nowym Jorku. Firma prowadzi na całym świecie szereg edukacyjnych platform społecznościowych, na których uczniowie gimnazjów i liceów zadają pytania związane z przedmiotem szkolnym, a społeczność w ciągu kilku minut udziela odpowiedzi. Do tej pory globalnie za pośrednictwem serwisów Brainly udzielono ponad 26 mln odpowiedzi na pytania.
Na początku maja br. startup otrzymał 15 mln dol. finansowania od koncernu Naspers. Wówczas przedstawiciele serwisu nie ukrywali, że jednym ze sposobów wykorzystania dodatkowych środków będzie rozwój międzynarodowej działalności firmy.
Przejęta przez Brainly platforma OpenStudy jest w USA liderem w społecznościowej wymianie wiedzy i jednocześnie najpoważniejszym konkurentem Brainly na tamtejszym rynku.
W komunikacie podkreślono, że obie platformy będą nadal funkcjonować pod osobnymi nazwami i korzystać z niezależnych stron internetowych oraz aplikacji mobilnych. Jednocześnie będą współdzielić bazę wiedzy w celu ulepszenia procesu pozyskiwania informacji przez uczniów na obu platformach.
W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Jakub Piwnik, communications manager w Brainly nie chciał zdradzić wysokości transakcji. Przyznał jedynie, że startup przygotowywał się długo do tej akwizycji.
- Dla Brainly korzyści z przejęcia to przede wszystkim dostęp do powiększonej bazy wiedzy - podkreśla Jakub Piwnik. - Uczniowie obu społeczności będą mogli korzystać ze zagregowanej bazy, dzięki czemu szybciej odnajdą odpowiedzi na swoje pytania. Dodatkowo, dzięki większej liczbie użytkowników, będą mogli liczyć na większą responsywność społeczności. Dla Brainly jako firmy to też ogromne doświadczenie zespołu OpenStudy i know-how, które gromadzili jego założyciele.
Jakub Piwnik nie ukrywa, że rynek w USA jest dla Brainly kluczowy, choć firma dostrzega obiecujący potencjał wzrostu także w innych regionach świata. - W chwili obecnej mamy przed sobą dwa cele. Pierwszy to koncentracja na rynku amerykańskim, co bezpośrednio przekłada się na decyzję o przejęciu OpenStudy. Drugi, to rozwój naszego produktu w oparciu o spersonalizowane nauczanie i machine learning. Jednocześnie obserwujemy bardzo obiecujące wzrosty popularności pozostałych wersji językowych, w szczególności w Azji oraz Ameryce Południowej i Centralnej - przyznaje Piwnik.
Dołącz do dyskusji: Polski startup Brainly przejmuje amerykańskiego konkurenta OpenStudy. „Koncentracja na rynku w USA”
Przecież tam się rozwiązuje za kogoś zadania domowe!!!