Press-Service po kupnie Newton Media ze wzrostem wpływów o 10 proc. i 1,2 mln zł zysku
W ub.r. firma Press-Service Monitoring Media osiągnęła wzrost przychodów o 10 proc. do 20,34 mln zł oraz zysku netto z 584,1 tys. zł do 1,23 mln zł. Rok temu firma za własnej akcje przejęła konkurencyjną spółkę Newton Media.
Za zeszłoroczne przychody Press-Service Monitoring Media złożyło się 17,84 mln zł ze sprzedaży w kraju i 2,5 mln zł z zagranicy. W sprawozdaniu skierowanym do KRS firma wyliczyła, że w ub.r. skupiała się na „rozwoju posiadanych usług informacyjnych, przeglądów mediów, usług marketingowych oraz rozwiązań technologicznych w tym w całkowicie nową platformę do prezentacji wyników przeglądów mediów”.
- Współpracowano z wieloma ośrodkami naukowymi. Prowadzono również prace nad nowymi modelami oceny efektywności komunikacji medialnej. Dzięki temu w przeciągu roku zaoferowano nowe produkty analityczne i raporty a także kolejne rozwiązania do zarządzania informacjami. Utrzymano dynamikę zdobywania nowych klientów wśród największych i najbardziej rozpoznawalnych marek funkcjonujących na polskim rynku, szczególnie z sektora telekomunikacji, finansów, branży paliwowej i motoryzacji - opisano.
- Dzięki pozyskaniu funduszy unijnych realizowany jest również znaczący projekt R&D przy współpracy z zewnętrznymi ośrodkami badawczymi w zakresie rozpoznawania grafiki statycznej i dynamicznej oraz rozpoznawania obrazów i logotypów w badaniu efektywności ich prezentacji w mediach - zaznaczono.
Podkreślono, że spółka przekroczyła wyznaczony cel w zakresie przychodów.
Press-Service przejął Newton Media
W lutym ub.r. Press-Service Monitoring Media przejął 100 proc. udziałów spółki Newton Media, która też zajmuje się monitoringiem mediów. W zamian wyemitował nową serię swoich udziałów, którą objęła Grupa Newton Media, poprzedni właściciel Newton Media.
W elektronicznym KRS nie opublikowano jeszcze sprawozdania Newton Media za ub.r. Natomiast w 2018 roku spółka zanotowała 3,31 mln zł przychodów, a przy 3,68 mln zł kosztów operacyjnych jej strata wyniosła 796 tys. zł.
Obecnie Grupa Newton Media ma 10,14 proc. udziałów Press-Service Monitoring Media. 46,05 proc. udziałów należy do prezesa firmy Zbigniewa Długiego, 21,82 proc. do Piotra Długiego, 12,54 proc. do wiceprezesa Sebastiana Bykowskiego, 6,87 proc. do Hanny Wawrzyniak, a 2,58 proc. do Danuty Długiej.
Wydatki wzrosły mniej od wpływów
Koszty operacyjne Press-Service Monitoring Media wyniosły w ub.r. 19,99 mln zł, o 6,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydatki na wynagrodzenia poszły w górę z 10,58 do 10,86 mln zł, a na usługi obce - z 4,27 do 5,25 mln zł. W firmie w ub.r. pracowało średnio 150 osób.
Z kolei nakłady na zużycie materiałów i energii zmalały z 631,3 do 597,4 tys. zł, na amortyzację - z 227,3 do 168,1 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 833,4 do 782,8 tys. zł.
Pozostałe wpływy operacyjne firmy poszły w górę z 1,27 do 2,06 mln zł, głównie dzięki 1,36 mln zł z dotacji w ub.r. Natomiast pozostałe koszty operacyjne zwiększyły się z 480,8 do 944,7 tys. zł.
Zysk na dywidendę
Mocno poprawiły się wyniki rentowności Press-Service Monitoring Media. Wynik sprzedażowy poszedł w górę ze 187,8 tys. zł straty do 343,4 tys. zł, zysk operacyjny - z prawie 600 tys. zł do 1,46 mln zł, a zysk netto - z 584,1 tys. zł do 1,23 mln zł.
Wspólnicy firmy pod koniec kwietnia zdecydowali, że cały zeszłoroczny zysk zostanie wypłacony na dywidendę. W drugiej połowie marca otrzymali już 750 tys. zł na poczet dywidendy.
Dołącz do dyskusji: Press-Service po kupnie Newton Media ze wzrostem wpływów o 10 proc. i 1,2 mln zł zysku