Saatchi & Saatchi Interactive Solutions wygrała przetarg reklamowy IKEA
W przetargu na obsługę reklamową IKEA Retail na polskim rynku wygrała agencja Saatchi & Saatchi Interactive Solutions. Będzie pracować dla nowego klienta przez dwa lata. Poprzednio obsługę reklamową IKEA zajmowała się Grey Group Poland.
Do przetargu, po wstępnej weryfikacji odpowiedzi na zapytanie, IKEA zaprosiła agencje: DDB&Tribal, Grey Group Poland, Kalicinscy.com, Lvov, Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, Scholz&Friends oraz VML Poland. W finale znalazły się: Lvov, Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, Scholz&Friends i VML.
Wcześniej z udziału w przetargu zrezygnowała agencja Bardzo (ze względu na zobowiązania wobec swojego innego klienta), a zaraz po rozpoczęciu drugiego etapu - Grey Group Poland (bez podania powodu), która broniła obsługi reklamowej IKEA Retail.
Agencje zakwalifikowane do finałowego etapu zaprezentowały po jednym kierunku strategicznym dla marki IKEA oraz szczegółowe oferty jej komunikacji reklamowej. Na tej podstawie IKEA Retail podjęła decyzję o wyborze oferty Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, która uzyskała najwyższe oceny.
- Wszystkie agencje biorące udział w przetargu wykazały ogromny entuzjazm i zaangażowanie w prezentację swoich pomysłów i oferty dla marki IKEA. W procesie przetargowym postawiliśmy na jasną i otwartą komunikację z agencjami - dokładny plan postępowania, informacje o kolejnych krokach, szczegółowe feedbacki dla agencji zarówno przechodzących do kolejnego etapu, jak i niezakwalifikowanych - opisuje Filip Fiedorow, dyrektor marketingu IKEA Retail w Polsce. - W finale wybraliśmy agencję Saatchi & Saatchi Interactive Solutions. Jestem przekonany, że wspólnie z agencją zaprezentujemy nową komunikację, która pozwoli firmie IKEA, liderowi kategorii urządzania wnętrz, inspirować Polaków poprzez dzielenie się naszą pasją, jaką jest domowe życie - zapowiada.
IKEA Retail podkreśla, że zapewniła wynagrodzenie wszystkim uczestnikom postępowania przetargowego. Agencje, które zakwalifikowały się do etapu „tissue session”, otrzymały wynagrodzenie w wysokości 5 tys. zł, a finaliści - 15 tys. zł.
W ostatnich reklamach IKEA rodzinne życie po swojemu
W br. IKEA reklamowała poświąteczną promocję cenową mebli kuchennych, a potem nową kolekcję IKEA PS 2017 - poprzez product placement w teledysku „PS Freedom” zespołu Kroki.
Jesienią ub.r. swój coroczny katalog firma promowała pod hasłem „Dla wszystkich, którzy chcą żyć po swojemu”, a jej kolejne reklamy pokazywały sceny z codziennego życia w domu: rodziców z kilkunastomiesięczną córką, ojca szykującego dzieciom kanapki oraz kuchenne przygotowania do Bożego Narodzenia.
Grey Group Poland pracowała dla IKEA Poland od jesieni 2014 roku. Obsługą reklamową tej sieci sklepów zajmują się również agencje Kalicińscy.com, K2 i Performance Media (działania w internecie) oraz dom mediowy MEC (planowanie i zakup mediów).
Dołącz do dyskusji: Saatchi & Saatchi Interactive Solutions wygrała przetarg reklamowy IKEA