SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy na Facebooku uczą wyłączenia rozpoznawania twarzy

Facebook umieszcza na swoich stronach reklamy, które pokazują użytkownikom jak wyłączyć funkcję automatycznego tagowania zdjęć.

Kontrowersyjną funkcję rozpoznawania twarzy portal uruchomił w grudniu zeszłego roku dla użytkowników z USA, a w czerwcu tego roku wprowadził ją dla wszystkich członków serwisu (więcej na ten temat).

Polega ona na tym, że gdy użytkownik wrzuca do serwisu zdjęcie, Facebook automatycznie porównuje je z innymi zdjęciami i sprawdza czy znajdują się na nim jego znajomi. Gdy technologia rozpozna twarz któregoś z nich, sugeruje wrzucającemu aby go oznaczył na zdjęciu.

Opcja jest włączona domyślnie na profilach internautów, co oznacza że jeśli chcą oni z niej zrezygnować, muszą sami to zrobić w ustawieniach. To od początku budziło spore zastrzeżenia w związku z prywatnością użytkowników, którzy nie mają wpływu na to czy zostaną oznaczeni przez ich znajomych. Dopiero po dokonaniu oznaczenia istnieje możliwość usunięcia tagu.

Reklamy, które kierują użytkowników na stronę, z której mogą się dowiedzieć jak wyłączyć funkcję, to efekt działań George'a Jepsena, prokuratora ze stanu Connecticut. W czerwcu napisał on list do Facebooka, stwierdzając że portal powinien udostępnić automatyczne tagowanie zdjęć na zasadzie "opt in", a nie "opt out", tak aby internauci mogli sami decydować czy chcą z funkcji korzystać.

Tego jednak Facebook nie zrobił. Pojawiły się za to wspomniane reklamy, które jednak są widoczne tylko dla amerykańskich użytkowników portalu.

Członkowie serwisu z Polski mogą wyłączyć funkcję przechodząc w zakładce "Konta" do ustawień prywatności, klikając odnośnik "Dostosuj ustawienia", a następnie przycisk "Edytuj ustawienia" obok hasła "Proponuj znajomym zdjęcia, na których jestem. Jeśli osoba na zdjęciu wygląda jak ja, zaproponuj moje imię i nazwisko", znajdującego się w sekcji "Rzeczy, które inni udostępniają". Pojawi się okienko, w którym na liście po prawej stronie należy zaznaczyć opcję "Wyłączone".

Dołącz do dyskusji: Reklamy na Facebooku uczą wyłączenia rozpoznawania twarzy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl