Wydatki na reklamę telewizyjną spadły o 16 proc. Lidl i Biedronka mocno ograniczyły działania reklamowe
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w czerwcu 2022 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zmniejszyły się o 16,33 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm, Lidl i Biedronka mocno ograniczyły wydatki reklamowe - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,54 mln spotów reklamowych, o 2,36 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 20,81 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 20,16 tys. godzin).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,44 mld zł, co oznacza spadek w skali roku o 16,33 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Polsat na czele pod względem wpływów
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 398,07 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 25,63 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugi był TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 14,36 proc. do 243,60 mln zł.
Podium uzupełnia TVP1 (181,05 mln zł; - 29,84 proc.). Czwarta była TVP2 (98,93 mln zł; - 37,51 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 67,42 mln zł i spadkiem o 31,01 proc.
Lidl i Biedronka mocno ograniczyły wydatki reklamowe
Najwięcej na reklamę w telewizji - 79,15 mln zł - w czerwcu 2022 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 13,06 proc. Kolejne miejsca zajęły: Natur Produkt Pharma (61,83 mln zł; w dół o 1,64 proc.) i Pepsico (61,35 mln zł; + 66,14 proc.).
Za podium znalazł został Lidl Polska, w przypadku którego wydatki zmalały jednak z 81,3 przed rokiem do 47,6 mln zł w czerwcu br. W czołowej dziesiątce rankingu Nielsena znalazły się: Polpharma (45,4 mln zł), Volkswagen Group (45,2 mln zł), Reckitt Benckiser (44,2 mln zł), Kompania Piwowarska (43,9 mln zł), Carlsberg (42 mln zł) i Ferrero (41,8 mln zł).
Dopiero na 18. miejscu sklasyfikowane zostało Jeronimo Martins Polska. Właściciel Biedronki zmniejszył wydatki na reklamę w telewizji w omawianej perspektywie czasu z 55,8 mln zł do niespełna 29,6 mln zł.
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.
Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę telewizyjną spadły o 16 proc. Lidl i Biedronka mocno ograniczyły działania reklamowe