SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydatki na reklamę telewizyjną w grudniu spadły. TVP1 wyprzedziła Polsat, liderem TVN

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w grudniu 2022 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zmniejszyły się o 1,51 proc. Liderem przychodów z reklam był TVN, a TVP1 wyprzedziła Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,95 mln spotów reklamowych, o 3,96 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 22,33 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 21,71 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 3,06 mld zł, co oznacza spadek w skali roku o 1,51 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

TVN na czele pod względem wpływów, TVP1 wyprzedziła Polsat

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 376,11 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu TVN. Jego przychody w grudniu 2022 roku były o 7,03 proc. niższe, niż w grudniu 2021 roku.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP1, której wpływy zwiększyły się o 34,83 proc. do 366,97 mln zł. Stacja transmutowała większość meczów - głównie nadawanych w prime-time - mundialu w Katarze, który odbywał się od 20 listopada do 18 grudnia ub.r.

Podium uzupełnia Polsat, który spadł z drugiej lokaty (352,74 mln zł; + 2,92 proc.). Czwarta była TVP2 (240,10 mln zł; - 1,94 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 91,20 mln zł i wzrostem o 14,48 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 122,70 mln zł - w grudniu 2022 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 11,57 proc. Kolejne miejsca zajęły: Media Expert (88,90 mln zł; do góry o 8,27 proc.) i Us Pharmacia Inc. (87,25 mln zł; + 65,62 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę telewizyjną w grudniu spadły. TVP1 wyprzedziła Polsat, liderem TVN

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl