Wydatki na reklamę telewizyjną w I kwartale wzrosły o 6 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w pierwszym kwartale 2023 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej wzrosły o 5,83 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W zeszłym kwartale polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 11,10 mln spotów reklamowych, o 5,75 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 65,76 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 61,81 tys. godzin).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 7,28 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 5,83 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Polsat na czele pod względem wpływów
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 957,24 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 0,25 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugi był TVN, którego wpływy zwiększyły się o 7,57 proc. do 760,84 mln zł.
Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z miejsca trzeciego (490,42 mln zł; + 26,46 proc.). Z kolei na czwartą lokatę spadła TVP1 (427,48 mln zł; - 5,89 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 201,87 mln zł i wzrostem o 4,23 proc.
Najwięcej na reklamę w telewizji - 456,37 mln zł - w pierwszym kwartale 2023 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 0,28 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polpharma (219,24 mln zł; do góry o 9,74 proc.) i US Pharmacia (209,44 mln zł; + 31,44 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.
Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę telewizyjną w I kwartale wzrosły o 6 proc.