Prawie o 20 proc. zwiększył się wpływy z reklam w telewizji w I półroczu. Polsat i Aflofarm liderami
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w pierwszym półroczu 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 17,74 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W zeszłym półroczu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 19,81 mln spotów reklamowych, o 26,34 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 118,84 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 96,61 tys. godzin).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 19,81 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 26,34 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Polsat na czele, TVP1 wyprzedziła TVP2
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 2,23 mld zł, odnotował w zeszłym półroczu Polsat. Jego przychody były o 14,54 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugi był TVN, którego wpływy zwiększyły się o 3,40 proc. do 1,62 mld zł.
Podium uzupełnia TVP1 (980,91 mln zł; + 46,96 proc.), która wyprzedziła TVP2 (848,59 mln zł; + 9,94 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 549,05 mln zł i wzrostem o 67,75 proc.
Najwięcej na reklamę w telewizji - 685,07 mln zł - w pierwszym półroczu 2021 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 16,07 proc. Kolejne miejsca zajęły: Lidl Polska (401,70 mln zł; do góry o 33,02 proc.) i Ferrero (391,94 mln zł; + 72,80 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.
Dołącz do dyskusji: Prawie o 20 proc. zwiększył się wpływy z reklam w telewizji w I półroczu. Polsat i Aflofarm liderami