Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 19 proc. Polsat z największymi wpływami
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lipcu 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 18,90 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,68 mln spotów reklamowych, o 20,44 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 21,38 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 18,29 tys. godzin).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,03 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 18,90 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Polsat dystansuje konkurencję pod względem wpływów
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 409,01 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 68,70 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugi był TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 2,58 proc. do 170,13 mln zł.
Podium uzupełnia TVP1 (148,99 mln zł; + 51,20 proc.), a czwarta była TVP2 (87,97 mln zł; + 28,83 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 55,45 mln zł i wzrostem o 71,01 proc.
Najwięcej na reklamę w telewizji - 176,83 mln zł - w lipcu 2021 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 3717,45 proc. Kolejne miejsca zajęły: Natur Produkt Pharma (50,77 mln zł; do góry o 41,76 proc.) i Ferrero (45,53 mln zł; + 3431,34 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.
Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 19 proc. Polsat z największymi wpływami