SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

O 11 proc. wzrósł rynek reklamy telewizyjnej w styczniu. Aflofarm na czele wydatków

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w styczniu br. były o 11 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W styczniu 2017 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,41 mln spotów reklamowych, o 11,48 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2016 roku. Trwały one 15,77 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 14,19 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 1,47 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 11,16 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Wirtualnemedia.pl

Wpływy stacji (w zł)

Dynamika w proc.

styczeń 2016

styczeń 2017

Czas spotów (gg:mm:ss)

14189:30:34

15768:32:54

 

Wydatki na reklamę (w zł)

1 324 973 991

1 472 869 176

11,16%

Ilość spotów

2 164 105

2 412 604

11,48%

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 203,49 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 19,65 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 0,01 proc. do 124,04 mln zł. Podium uzupełnia TVP1 (84,04 mln zł; spadek o 23,37 proc. - największy w top 20), a oczko niżej znalazła się TVP2 (77,68 mln zł; wzrost o 1,17 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TV4 z wpływami na poziomie 48,42 mln zł i wzrostem o 4,85 proc.

Szóste miejsce zajął kanał 4fun.tv, który zanotowała największy wzrost w top 20 - o 632,91 proc. do 25,40 mln zł.

Stacja

Wpływy (w zł)

Dynamika w proc.

styczeń 2016

styczeń 2017

Polsat

170 076 705

203 488 820

19,65%

TVN

124 033 215

124 041 500

0,01%

TVP1

109 678 728

84 042 691

-23,37%

TVP2

76 778 475

77 678 335

1,17%

TV4

46 182 698

48 421 455

4,85%

Stopklatka

28 552 445

42 907 700

50,28%

TVN24

31 798 298

29 932 772

-5,87%

TVN7

26 052 527

28 975 811

11,22%

4FUN.TV

3 466 277

25 404 805

632,91%

TV PULS

25 084 898

24 728 290

-1,42%

AXN

22 366 336

23 928 717

6,99%

Discovery

19 289 818

22 004 476

14,07%

TTV

17 709 087

21 385 913

20,76%

TV6

19 497 130

20 976 285

7,59%

Puls 2

17 536 516

18 419 246

5,03%

Polsat2

16 288 028

18 354 803

12,69%

National Geographic

16 639 737

17 206 827

3,41%

Polo TV

17 497 200

16 571 495

-5,29%

Investigation Discovery

13 639 496

15 730 608

15,33%

TLC

15 595 269

15 574 420

-0,13%

Zdecydowanie najwięcej na reklamę w telewizji - 171,25 mln zł - w styczniu 2017 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 5,51 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polpharma (43,68 mln zł; do góry o 24,32 proc.) i Pharmacia (38,89 mln zł; + 9,76 proc.).

Korporacja

Wydatki (w zł)

Dynamika w proc.

styczeń 2016

styczeń 2017

AFLOFARM

162 303 494

171 252 541

5,51%

POLPHARMA

35 135 000

43 679 229

24,32%

US PHARMACIA INC.

35 429 748

38 887 771

9,76%

T-MOBILE POLSKA SA

20 609 783

28 686 139

39,19%

AERO 2 SP Z OO

-

25 652 965

-

PROCTER & GAMBLE

24 127 267

24 058 685

-0,28%

UNILEVER

30 595 716

23 838 176

-22,09%

LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA

18 207 170

22 003 640

20,85%

GLAXO SMITHKLINE

14 631 757

20 959 475

43,25%

POLKOMTEL SA

2 169 111

20 760 534

857,10%

NESTLE

30 484 986

20 186 563

-33,78%

PEPSICO

18 180 413

20 102 138

10,57%

FERRERO

19 722 328

19 691 674

-0,16%

VOLKSWAGEN GROUP

12 403 880

19 032 226

53,44%

NATUR PRODUKT PHARMA

7 961 754

18 903 784

137,43%

P4

14 780 293

18 829 556

27,40%

TEVA PHARMACEUTICALS

14 989 560

18 456 557

23,13%

MENARINI GROUP

8 167 974

18 385 303

125,09%

MEDIA EXPERT SP Z OO

12 695 740

16 219 620

27,76%

VALEANT POLSKA SP Z OO

5 036 000

15 433 433

206,46%

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży zasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Dołącz do dyskusji: O 11 proc. wzrósł rynek reklamy telewizyjnej w styczniu. Aflofarm na czele wydatków

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zasadowy Ździchu
Nie "ilość" ale "liczba" spotów. Proponuję powtórkę z języka polskiego ;O)
odpowiedź