Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 4 proc. Polsat i Ferrero liderami
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji we wrześniu 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 4,09 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Ferrero - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,61 mln spotów reklamowych, o 16,29 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 21,08 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 18,89 tys. godzin).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 3,14 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,09 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Polsat na czele pod względem wpływów
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 592,19 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 28,73 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugi był TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 18,32 proc. do 341,76 mln zł.
Podium uzupełnia TVP1 (195,15 mln zł; + 34,21 proc.), a czwarta była TVP2 (188,46 mln zł; + 16,93 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 92,14 mln zł i wzrostem o 24,80 proc.
Najwięcej na reklamę w telewizji - 108,06 mln zł - we wrześniu 2021 roku wydała firma Ferrero. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 8,76 proc. Kolejne miejsca zajęły: Aflofarm (84,76 mln zł; w dół o 36,43 proc.) i Lidl Polska (75,03 mln zł; + 9,47 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.
Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 4 proc. Polsat i Ferrero liderami