Smaker.pl i Kwestiasmaku.com na czele serwisów kulinarnych, mocno w górę Olgasmile.com i Mojegotowanie.pl (TOP 15)
Wśród polskich serwisów kulinarnych najwięcej użytkowników i odsłon mają Smaker.pl (Grupa Interia.pl) i Kwestiasmaku.com. W czołowej piętnastce są po dwie witryny Interii i Burda Media Polska, trzy blogi (Kwestiasmaku.com, Olgasmile.com i Mojewypieki.com) oraz trzy strony marketingowe (Kuchdnialidla.pl, Przepisy.pl i Doradcasmaku.pl).
W lutym br. serwis Smaker.pl (Grupa Interia.pl) odwiedziło 3,08 mln realnych użytkowników (czyli 11,21 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w nim 19,32 mln odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez 5 minut i 16 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Blog Kwestiasmaku.com, mając 2,84 mln użytkowników, o ponad 200 tys. mniej niż Smaker.pl, zanotował nieco więcej odsłon (19,87 mln) i zdecydowanie dłuższy przeciętny czas korzystania (9 minut).
Z kolei na trzecim miejscu znalazł się kolejny serwis Grupy Interia.pl - Durszlak.pl z 2 mln użytkowników, 7,91 mln odsłon i 3:44 średniego czasu korzystania. Do firmy należą też kulinarne sekcje serwisów lifestylowych Mamdziecko.interia.pl, Kobieta.interia.pl i Styl.pl.
Kolejne dwie pozycje zajęły witryny należące do Burda International Polska: Mojegotowanie.pl (z 2 mln użytkowników i 4,49 mln odsłon) oraz Przyslijprzepis.pl (z 1,84 mln użytkowników i 4,84 mln odsłon). W zestawieniu są też strony innych dużych wydawców: Ugotuj.to (należąca do Grupy Gazeta.pl), Gotujmy.pl (Edipresse Polska), Gotowanie.onet.pl (Grupa Onet-RASP) i Kuchnia.wp.pl (Wirtualna Polska).
Na liście znalazły się trzy blogi kulinarne - oprócz Kwestiasmaku.com są to Olgasmile.com (z 1,37 mln użytkowników i 2,97 mln odsłon) oraz Mojewypieki.com (z 1,15 mln użytkowników i 6,48 mln odsłon). Kwestiasmaku.com osiągnęła najdłuższy przeciętny czas korzystania przez użytkownika - 9 minut, wyprzedzając pod tym względem Mniammniam.com (7 minut) i Mojewypieki.com (6:39 minuty).
W rankingu są też trzy serwisy mające promować różne marki: Kuchnialidla.pl prowadzona przez sieć dyskontów Lidl Polska, Przepisy.pl należące do Unilever Polska (jako sponsorzy strony wymienione są należące do tej firmy marki Knorr, Rama, Kasia, Lipton, Carte D’Or i Hellmann’s) oraz Doradcasmaku.pl (jego właścicielem jest firma Prymat).
Najpopularniejsze serwisy kulinarne w lutym 2017 r. | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
smaker.pl | 3 081 797 | 19 319 551 | 0:05:16 | 11,21% |
kwestiasmaku.com | 2 840 722 | 19 869 877 | 0:09:00 | 10,34% |
durszlak.pl | 2 009 867 | 7 906 742 | 0:03:44 | 7,31% |
mojegotowanie.pl | 2 004 383 | 4 488 758 | 0:01:52 | 7,29% |
przyslijprzepis.pl | 1 841 204 | 4 842 042 | 0:02:28 | 6,70% |
kuchnialidla.pl | 1 772 951 | 6 844 288 | 0:02:35 | 6,45% |
ugotuj.to | 1 659 712 | 5 569 699 | 0:02:03 | 6,04% |
przepisy.pl | 1 591 728 | 6 618 257 | 0:04:52 | 5,79% |
mniammniam.com | 1 579 838 | 8 816 610 | 0:07:00 | 5,75% |
doradcasmaku.pl | 1 439 568 | 5 227 138 | 0:02:43 | 5,24% |
gotujmy.pl | 1 435 396 | 3 781 470 | 0:02:20 | 5,22% |
olgasmile.com | 1 373 437 | 2 972 507 | 0:01:49 | 5,00% |
onet.pl-gotowanie | 1 151 447 | 4 870 735 | 0:04:02 | 4,19% |
mojewypieki.com | 1 146 186 | 6 484 845 | 0:06:39 | 4,17% |
wp.pl-kuchnia | 1 058 044 | 5 367 724 | 0:05:48 | 3,85% |
Tylko na komputerach Smaker.pl miał większą przewagę nad Kwestiasmaku.com w liczbie użytkowników (1,76 mln wobec 1,35 mln) i miał więcej odsłon (11,2 mln wobec 7,83 mln). Przy czym ten drugi serwis zanotował dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (7:40 minuty).
Po ponad pięć minut średniego czasu korzystania zanotowały jeszcze Kuchnia.wp.pl (6:28), Gotowanie.onet.pl (5:27), Mojewypieki.com (5:12) i Przepisy.pl (5:01).
Najpopularniejsze serwisy kulinarne w lutym 2017 r. na komputerach | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
smaker.pl | 1 765 257 | 11 199 079 | 0:05:49 | 6,42% |
kwestiasmaku.com | 1 348 233 | 7 832 512 | 0:07:40 | 4,91% |
durszlak.pl | 995 682 | 3 362 835 | 0:03:21 | 3,62% |
ugotuj.to | 975 191 | 2 931 272 | 0:01:47 | 3,55% |
przyslijprzepis.pl | 939 351 | 2 522 897 | 0:02:31 | 3,42% |
mojegotowanie.pl | 902 070 | 1 693 285 | 0:01:34 | 3,28% |
przepisy.pl | 878 489 | 3 118 699 | 0:05:01 | 3,20% |
wp.pl-kuchnia | 767 079 | 4 299 011 | 0:06:28 | 2,79% |
kuchnialidla.pl | 699 605 | 3 253 700 | 0:03:41 | 2,55% |
mniammniam.com | 653 763 | 2 300 508 | 0:03:00 | 2,38% |
doradcasmaku.pl | 627 109 | 3 717 434 | 0:04:05 | 2,28% |
onet.pl-gotowanie | 605 085 | 2 941 591 | 0:05:27 | 2,20% |
mojewypieki.com | 591 687 | 2 731 748 | 0:05:12 | 2,15% |
olgasmile.com | 568 375 | 1 319 833 | 0:01:37 | 2,07% |
gotujmy.pl | 566 360 | 1 640 763 | 0:02:50 | 2,06% |
Z kolei w internecie mobilnym Kwestiasmaku.com zdecydowanie wyprzeda stronę Smaker.pl - w lutym pierwsza strona zanotowała 1,7 mln użytkowników i 12,04 mln odsłon, a druga - 1,56 mln użytkowników i 8,12 mln odsłon. Na Kwestiasmaku.com przeciętny odwiedzający spędził 8:56 minuty, a na Smaker.pl - 3:48 minuty.
Mniammniam.com mając 987,4 tys. użytkowników zanotował 6,52 mln odsłon – zdecydowanie więcej niż mające po 1-1,2 mln odwiedzających witryny Przyslijprzepis.pl, Durszlak.pl, Kuchnialidla.pl i Mojegotowanie.pl. Ponadto z Mniammniam.com każdy odwiedzający korzystał średnio przez 9 minut i 13 sekund.
Najpopularniejsze serwisy kulinarne w lutym 2017 r. na smartfonach i tabletach | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
kwestiasmaku.com | 1 705 162 | 12 037 365 | 0:08:56 | 6,20% |
smaker.pl | 1 565 889 | 8 120 472 | 0:03:48 | 5,70% |
mojegotowanie.pl | 1 216 720 | 2 795 473 | 0:01:55 | 4,43% |
kuchnialidla.pl | 1 148 180 | 3 590 588 | 0:01:45 | 4,18% |
durszlak.pl | 1 126 055 | 4 543 907 | 0:03:42 | 4,10% |
przyslijprzepis.pl | 1 004 961 | 2 319 145 | 0:02:11 | 3,66% |
mniammniam.com | 987 412 | 6 516 102 | 0:09:13 | 3,59% |
gotujmy.pl | 912 884 | 2 140 707 | 0:01:55 | 3,32% |
doradcasmaku.pl | 861 644 | 1 509 705 | 0:01:34 | 3,14% |
olgasmile.com | 854 802 | 1 652 674 | 0:01:52 | 3,11% |
ugotuj.to | 781 338 | 2 638 428 | 0:02:08 | 2,84% |
przepisy.pl | 762 672 | 3 499 558 | 0:04:23 | 2,78% |
mojewypieki.com | 670 624 | 3 753 097 | 0:06:46 | 2,44% |
onet.pl-gotowanie | 611 462 | 1 929 144 | 0:02:13 | 2,22% |
allrecipes.pl | 438 930 | 943 097 | 0:01:12 | 1,60% |
wp.pl-kuchnia | 349 975 | 1 068 713 | 0:03:23 | 1,27% |
Na komputerach Smaker.pl zyskał w skali roku 420,3 tys. użytkowników, co dało wzrost zasięgu o 0,3 pkt proc. Jednocześnie liczba odsłon serwisu zmalała o 350 tys. (czyli 3 proc.), a średni czas korzystania przez odwiedzającego - o 1:56 minuty (25 proc.).
Kwestiasmaku.com osiągnęła wzrosty o 463,5 tys. użytkowników, 0,88 pkt proc. zasięgu, 1,71 mln odsłon (28 proc. w górę) i 1:45 minuty czasu spędzonego przez przeciętnego użytkownika (29,6 proc. w górę).
Spore spadki zanotowały natomiast Durszlak.pl i Ugotuj.to. Pierwszy serwis stracił 1,24 pkt proc. zasięgu, 2,04 mln odsłon (37,8 proc. w dół) i 2:08 minuty średniego czasu korzystania (38,9 proc. w dół), a drugi - 0,99 pkt proc. zasięgu, 808,9 tys. odsłon (21,6 proc. w dół) i 55 sekund średniego czasu korzystania (34 proc. w dół). Jeszcze więcej straciło Gotowanie.onet.pl: 1,56 pkt proc. zasięgu (to 41,5 proc. w dół), 4,76 mln odsłon (61,8 proc. w dół) i 4:10 minuty średniego czasu korzystania (43,3 proc. w dół).
Za to Mojegotowanie.com zyskało w skali roku 1,01 pkt proc. zasięgu (to wzrost o 44,5 proc.) i 399,2 tys. odsłon (30,8 proc. w górę), przy spadku czasu spędzanego przez przeciętnego użytkownika o 32 sekundy (czyli 25,4 proc.). Natomiast serwis Olgasmile.com osiągnął wzrost o 0,79 pkt proc. (61,7 proc. w górę) i 272,9 tys. odsłon (26,1 proc.), przy czym średni czas korzystania zmalał o 1:42 minuty (czyli 51,3 proc.).
Dołącz do dyskusji: Smaker.pl i Kwestiasmaku.com na czele serwisów kulinarnych, mocno w górę Olgasmile.com i Mojegotowanie.pl (TOP 15)