Siedmiu „stutysięczników” po Kuźniarze - Pereira, Warzecha i Węglarczyk najaktywniejsi (TOP50 dziennikarzy na Twitterze)
Po ponad 100 tys. follwersów na Twitterze ma już ośmiu polskich dziennikarzy, a najpopularniejszego Jarosława Kuźniara obserwuje ponad 150 tys. Najaktywniejsi są natomiast Samuel Pereira, Łukasz Warzecha i Bartosz Węglarczyk.
Z danych NapoleonCat.com przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że Jarosław Kuźniar pozostaje najpopularniejszym polskim dziennikarzem na Twitterze, mając 152,3 tys. obserwujących (wszystkie statystyki według stanu z 29 grudnia ub.r.). Kuźniar jako pierwsza osoba z branży medialnej na początku września ub.r. przekroczył poziom 100 tys. followersów.
W ostatnich czterech miesiącach ten pułap przekroczyli również Matusz Borek (mający teraz 141,9 tys. obserwujących), Michał Pol (132,5 tys.), Tomasz Lis (130,3 tys.), Roman Kołtoń (122,3 tys.), Tomasz Sekielski (116,9 tys.), Konrad Piasecki (106,4 tys.) i Bartosz Węglarczyk (103,6 tys.).
W tej grupie profil Tomasza Lisa wyróżnia się jako zdecydowanie najmniej aktywny - do tej pory pojawiło się na nim 247 tweetów, co jest najsłabszym wynikiem wśród 50 analizowanych kont dziennikarzy, natomiast przez większość grudnia (konkretnie: w ciągu 30 dni od 30 listopada do 29 grudnia) - tylko cztery. Na profilu pojawiają się przede wszystkim zajawki wpisów na blogu dziennikarza na portalu naTemat.pl.
Przez ostatni dzień listopada i 29 dni grudnia najwięcej nowych followersów zyskali najpopularniejsi dziennikarze: Jarosław Kuźniar - 14,6 tys., Tomasz Lis - 13,6 tys., Mateusz Borek - 13,2 tys., Michał Pol - 13 tys., Bartosz Węglarczyk - 11,4 tys., Roman Kołtoń - 10,9 tys., Tomasz Sekielski - 10,8 tys. i Konrad Piasecki - 9,8 tys.
Z kolei zdecydowanie najwięcej wpisów w tym okresie zamieścił w tym okresie Samuel Pereira - 2,5 tys. Kolejne miejsca pod tym względem zajęli Piotr Koźmiński (1,5 tys. wpisów), Krzysztof Stanowski (1,4 tys.), Łukasz Warzecha (1,3 tys.), Bartosz Węglarczyk (1,2 tys.) i Karolina Hytrek-Prosiecka (1,1 tys.). Mniej aktywni byli pozostali z dziennikarzy mających ponad 100 tys. followersów - Michał Pol zamieścił 566 postów, Konrad Piasecki - 500, Jarosław Kuźniar - 495, Mateusz Borek - 422, Roman Kołtoń - 191, a Tomasz Sekielski - tylko 38.
Ogółem zdecydowanie najwięcej tweetów dodali Samuel Pereira (67,7 tys.) i Łukasz Warzecha (55,8 tys.). 35,2 tys. zamieścił Bartosz Węglarczyk, 28,6 tys. - Michał Majewski, a po 23-26 tys. - Paweł Wilkowicz, Piotr Koźmiński, Agnieszka Rucińska, Karolina Hytrek-Prosiecka i Michał Pol. Natomiast zdecydowanie najmniej aktywni pod tym względem oprócz Tomasza Lisa są Mariusz Max Kolonko (249) i Maciej Orłoś (465).
Od 30 listopada do 29 grudnia najczęściej wpisy innych użytkowników jako ulubione oznaczali Tomasz Ćwiąkała i Paweł Wilkowicz (po ponad tysiąc razy), a ogółem jak do tej pory - Ćwiąkała, Karolina Hytrek-Prosiecka, Eryk Mistewicz i Jarosław Kuźniar (po 13-15 razy).
W analizowanym miesiącu najwięcej razy innym użytkownikom odpowiadali wpisami Krzysztof Stanowski (254), Mateusz Borek (166) i Tomasz Ćwiąkała (159), wpisy innych retweetowali Samuel Pereira (120) i Bartosz Węglarczyk (85). Natomiast wspominani we wpisach innych najczęściej byli Mateusz Borek (171 razy), Samuel Pereira (136), Krzysztof Stanowski (120) i Rafał Ziemkiewicz (118).
W zestawieniu zdecydowaliśmy się uwzględnić kilku dziennikarzy, którzy po wielu latach pracy w mediach przeszli w ostatnim okresie do marketingu albo łączą aktywności w obu branżach. Są to Igor Janke, Eryk Mistewicz, Janusz Basałaj i Łukasz Wiśniowski.
Dołącz do dyskusji: Siedmiu „stutysięczników” po Kuźniarze - Pereira, Warzecha i Węglarczyk najaktywniejsi (TOP50 dziennikarzy na Twitterze)