Siemens Fresh Look: e-moda z Karoliną Malinowską i suszarki (wideo case study)
Zapraszamy do przeczytania i obejrzenia materiałów opisujących kampanię Siemens Fresh Look promującą suszarki do ubrań marki Siemens. Akcję na zlecenie BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego przeprowadziła agencja Insignia we współpracy z Imagine PR.
Jak zbudować zaangażowaną społeczność wokół produktu, który znany jest w niewielu kręgach? Trudne, ale możliwe przedsięwzięcie. Wystarczy odnaleźć cechy wspólne dla marki i grupy docelowej. Dbałość o detal, wysublimowany styl i wysoka jakość są wspólnym mianownikiem dla produktu, jakim jest suszarka do ubrań oraz osób takich jak kobiety kochające modę i stylizację. Dzięki naturalnemu zaangażowaniu blogerek, pomocy Karoliny Malinowskiej i marce Siemens AGD udało się stworzyć e-magazyn modowy i ciekawą kampanię wirusową Siemens Fresh Look.
Ze stylem na „Ty”
Marka Siemens kojarzona jest z nowoczesnym designem, innowacyjną technologią i niestandardowymi rozwiązaniami. Stara się być inspiratorem i wyznaczać nowe trendy. Do takich klientów kieruje też swoje produkty. Dlatego odbiorcami akcji Siemens Fresh Look stała się grupa ludzi aktywnych i wymagających, poszukujących niestandardowych rozwiązań i wyjątkowych pomysłów.
Kampania została skierowana do internautów w wieku od 16 do 35 lat, którzy są zainteresowani modą i stylizacją. Ludzie z grupy docelowej lubią atrakcyjnie wyglądać I mieć dobrze prezentujące się przedmioty wysokiej jakości. Słowem - są potencjalnie zainteresowani produktem, jakim jest wysokiej jakości suszarka do ubrań.
- Naszym zadaniem było uświadomienie ludziom istnienia urządzeń, jakimi są suszarki do ubrań. W prawie każdym gospodarstwie domowym jest pralka, ale suszarkę do ubrań ma znikoma liczba osób - mówi Tomasz Michalik, dyrektor kreatywny w agencji interaktywnej Insignia. - Siemens Fresh Look to projekt, mający na celu szeroko zakrojone dotarcie z informacją o zaletach posiadania suszarki do ubrań. Dla klienta mieliśmy zbudować tzw. Kategorię – dodaje.
Głównym zadaniem było stworzenie zaangażowanej społeczności wokół idei dbania o ubrania. Do realizacji zostały wykorzystane fanpage’e na Facebooku oraz blogosfera. W kampanię została zaangażowana także osoba, która doskonale zna się na modzie - Karolina Malinowska, uznana polska modelka i stylistka. Organizatorzy akcji poprosili ją, by była jurorką w konkursie oraz redaktor naczelną e-magazynu.
Kampania Siemens Fresh Look trwała trzy miesiące, obejmując osobny serwis, fanpage i e-magazyn, który wydawany był w formie PDF. W akcję zostały także zaangażowane autorki kilku najpoczytniejszych blogów o modzie. W efekcie o kampanii napisało aż 17 blogerek.
Internauci wymyślają stylizacje
Cała kampania była oparta na konkursie na najlepszą stylizację. W serwisie siemensfreshlook.pl uczestnicy mogli zgłaszać swoje stylizacje, komentować oraz głosować na swoje ulubione propozycję. Na podstawie rankingu najpopularniejszych stylizacji oraz typów Karoliny Malinowskiej były przygotowywane kolejne wydania e-magazynu.
Konkurs był podzielony na cztery tematyczne etapy, a w każdym z nich wygrywały dwie osoby. Pierwszego laureata typowała jurorka, a drugi był wskazywany w głosowaniu przez samych internautów. Zwycięzcy otrzymywali odpowiednio: 3 tys. zł i tysiąc zł na całodzienne zakupy ze stylistką. Spośród finalistów wybrano także osobę najbardziej zakręconą na punkcie mody, która wygrała suszarkę do ubrań marki Siemens.
- Najpopularniejsze były pierwsza i ostatnia edycja konkursu - Vintyge Style i Kolorowy szał. W każdej z nich udział około 150 uczestników. Należy jednak podkreślić, że zgłoszeń do każdej z edycji było prawie pół tysiąca. Znaczna ich cześć to stylizacje na wysokim poziomie w naprawdę znakomitych aranżacjach - opisuje Bogumiła Matuszewska, content manager w agencji Imagine PR, która odpowiadała za społecznościową część kampanii Siemens Fresh Look.
Pierwszy w Polsce społecznościowy magazyn o modzie
Dla podniesienia prestiżu konkursu oraz wypromowania autorek stylizacji przygotowano pierwszy w Polsce społecznościowy e-magazyn modowy. Po zakończeniu kolejnych edycji konkursu e-magazyn był dostępny na stronie siemensfresflook.pl. Każde z wydań cieszyło się ogromną popularnością - na poziomie 50 tys. pobrań. Taka liczba porównywalna jest z nakładem wielu obecnych na rynku pism kierowanych do kobiet.
- W sumie wydaliśmy 5 numerów: cztery związane z edycjami konkursu i piąty będący podsumowaniem akcji. W pewnym momencie blogerki same zaczęły zgłaszać się do nas i dopytywać o dalsze możliwości współpracy – podkreśla Bogumiła Matuszewska.
W magazynie znalazły się zdjęcia i wywiady z autorami najlepszych stylizacji oraz komentarze i artykuły Karoliny Malinowskiej. Współautorkami e-magazynu były również same blogerki, które pisały felietony o aktualnych trendach. W każdym wydaniu umieszczone były także informacje prasowe dotyczące suszarek marki Siemens.
Działania były także promowane na Facebooku: fanpage Siemens Fresh Look stał się żywym kanałem komunikacyjnym między marką Siemens a internautami zainteresowanymi modą. Posty na nim wyświetlano łącznie 750 tys. razy. Każdego dnia były umieszczane wpisy promujące najlepsze ze stylizacji, komunikaty o nowych komentarzach Karoliny Malinowskiej, oraz zaproszenia do udziału w konkursie.
Użytkownicy bardzo często - obok komentarzy i znaczników „Lubię to” - umieszczali własne wpisy i odnośniki do kampanii. Ponadto rozmawiali o konkursie, m.in. umilali sobie czas w oczekiwaniu na wyniki, zgłaszając swoje typy i komentarze. Poruszano także tematykę samych stylizacji, czyli dodając komentarze dotyczące zdjęć umieszczanych na Facebooku, własne pomysły, propozycje czy sugestie zmian. Zadawano także pytania o sam e-magazyn: termin kolejnego wydania, jego formę, zawartość. Internauci dzielili się także swoimi przemyśleniami dotyczącymi mody, aktualnych trendów, stylu życia czy zainteresowań. Również na innych fanpage’ach i serwisach modowych pojawiły się wpisy dotyczące akcji.
- Śmiało możemy uznać, że większość osób lubiących fanpage Siemens Fresh Look to nie bierni użytkownicy, ale aktywni konsumenci świadomie wchodzący w dialog z marką Siemens – zauważa Tomasz Michalik.
Szafiarki z blogosfery
W trakcie trwania akcji o konkursie pisało szereg osób żywo zainteresowanych projektem - blogerki zachęcały do głosowania na swoje stylizacje oraz chwaliły się swoimi wywiadami i felietonami, jakie ukazały się w magazynie. Blogosfera tworzyła głęboko zaangażowaną społeczność, która codziennie publikowała zdjęcia, opisy i komentarze związane z kampanią nie tylko na swoich blogach, ale także na profilach w portalach społecznościowych, budując tym samym szeroki zasięg wirusowy kampanii. - Internauci niejednokrotnie za atut projektu wskazywali to, że angażują się w niego właśnie polskie blogerki i szafiarki – podkreśla Bogumiła Matuszewska.
Siemens Fresh Look umożliwił blogerom wykreowania się na gwiazdy, trendsetterów i autorytety w dziedzinie modnych stylizacji. Duża część osób wyraziła chęć współpracy z Siemens Fresh Look w przyszłości.
Efektywność i efektowność
Efektywność działań akcji Siemens Fresh Look została potwierdzona wynikami oraz opiniami konsumentów i internautów. W komentarzach na Facebooku oraz w wywiadach w e-magazynie cyklicznie pojawiały się opinie o dużym potencjale kampanii, wysokim poziomie akcji oraz pytania na temat przyszłości tego projektu.
- Jasna komunikacja połączenia mody i suszarek była naszym priorytetem, ale i największą bolączką. Na szczęście internauci dość szybko skojarzyli, że tak jak za pomocą mody można odnowić swój wygląd, tak i suszarka pozwala na odświeżenie szafy, czyli nasz fresh look - podkreśla Bogumiła Matuszewska PR. Uczestnicy bardzo chwalili oryginalność pomysłów i rozwiązań. Docenili także mecenasa kampanii i jego nagrodę główną, na którą wiele osób miało ochotę.
Projekt Siemens Fresh Look stał się rozpoznawalny zarówno wśród użytkowników Facebooka (ponad 9,3 tys. fanów jego fanpage’a), blogerów zajmujących się tematyką fashion oraz osób interesujących się modą i designem. Siemens AGD w bardzo silny sposób zaistniał w świadomości internautów jako brand szeroko wspierający wszelkie działania związane z dbaniem o odzież. Sam serwis siemensfreshlook.pl odnotował 65 tys. unikalnych odwiedzin i 250 tys. odsłon).
Dołącz do dyskusji: Siemens Fresh Look: e-moda z Karoliną Malinowską i suszarki (wideo case study)