Snickers po oskarżeniu o homofobię usuwa reklamę
Marka Snickers (Mars Wrigley) po oskarżeniach o homofobię wstrzymała w Hiszpanii emisję spotu, który wzbudził ogromne kontrowersje.
Snickers w Hiszpanii stworzył kontrowersyjną reklamę telewizyjną, która została ostro skrytykowana za homofobię.
20-sekundowy spot pokazuje, jak hiszpański influencer Aless Gibaja po zjedzeniu lodów Snickersa zamienia się w brodatego mężczyznę o niskim głosie. Gibaja jest w barze na plaży z przyjacielem, gdzie prosi kelnera o „seksowny sok pomarańczowy z witaminami A, B i C”.
Parece ser que comiendo @snickers_es se te quita la pluma y ya “estás mejor”. ¿Pero cómo sigue habiendo campañas así? 🤮 #Homofobiapic.twitter.com/ccdtn7BfAw
— Mario Montes (@mariomnts) August 4, 2021
Kelner, zdezorientowany, podaje mu lody Snickers. Po spróbowaniu lodów Gibaja wydaje się przemieniać w brodatego mężczyznę.
"Lepszy?" – pyta przyjaciel. „Lepiej” – odpowiada mężczyzna. Slogan głosi: „Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny”.
Reklama wywołała falę oskarżeń w mediach społecznościowych, że marka obraża gejów.
„To haniebne i godne ubolewania, że w tym momencie istnieją firmy, które nadal utrwalają stereotypy i promują homofobię” – napisała na Twitterze Państwowa Federacja Lesbijek, Gejów i Biseksualistów . Do krytyki przyłączyła się również hiszpańska minister ds. równości Irene Montero: „Zastanawiam się, komu może wydawać się dobrym pomysłem wykorzystanie homofobii jako strategii biznesowej” - napisała na Twitterze. „Nasze społeczeństwo jest zróżnicowane i tolerancyjne. Mam nadzieję, że ci, którzy mają moc podejmowania decyzji dotyczących tego, co widzimy i słyszymy w reklamach i programach telewizyjnych, również nauczą się tego” - dodała.
Marka Snickers poinformowała, że usuwa reklamę i przeprosiła za „wszelkie nieporozumienia”, jakie mogła spowodować.
„W tej konkretnej kampanii celem było przekazanie w przyjazny i swobodny sposób, że głód może zmienić twój charakter” – napisano w oświadczeniu opublikowanym w internecie . „Nigdy nie miało to na celu piętnowania ani obrażania jakiejkolwiek osoby lub grupy”.
Rzecznik Mars Wrigley powiedział, że firma z całego serca przeprosiła za wszelkie szkody wyrządzone przez reklamę i przyznała, że „pomyliła się”. - Poważnie traktujemy równe prawa i integrację, chcemy świata, w którym każdy może być sobą i wierzymy, że jako pracodawca i reklamodawca ponosimy odpowiedzialność za naszą rolę w tworzeniu tego świata - dodał rzecznik firmy. .
W 2008 roku reklama Snickersa, w której pan T z Drużyny A nazywał speed walkera „hańbą wyścigu mężczyzn”, został wycofany po oskarżeniach o to, że jest to obraźliwe dla gejów.
Dołącz do dyskusji: Snickers po oskarżeniu o homofobię usuwa reklamę