Społecznościowe logowanie zdominowane przez Facebooka
Najnowsze wyniki badań wskazują, że Facebook zdominował segment logowania przy pomocy kont w serwisach społecznościowych, a jego udziały regularnie rosną.
Z raportu udostępnionego przez agencję Gigya wynika, że do Facebooka w drugim kwartale br. należało 55 proc. udziałów w całym rynku społecznościowego logowania. W porównaniu z Q1 2014 jest to wzrost o 2 punkty procentowe.
Drugą w kolejności, najczęściej wykorzystywaną do logowania na stronach usługą jest Google+, z której korzysta 27 proc. internautów (spadek o punkt proc.). Podium zamyka Yahoo z 11 proc. (spadek o 2 pkt proc.). Jeszcze większa przewaga Facebooka jest widoczna w segmencie mobilnym, gdzie posiada on 64 proc. udziałów. Google+ ma tutaj 25 proc., natomiast Yahoo jedynie 3 proc.
Autorzy badania wskazują, że logowanie społecznościowe cieszy się coraz większą popularnością ze względu na brak konieczności podawania adresu e-mail oraz hasła. Niesie to jednak za sobą ryzyko udostępnienia pewnych danych zewnętrznym aplikacjom. W odpowiedzi na potrzeby użytkowników Facebook w ostatnim czasie zapowiedział możliwość anonimowego logowania, co twórcy raportu uznali za jedną z przyczyn powiększającej się przewagi platformy Zuckerberga nad konkurencją (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Społecznościowe logowanie zdominowane przez Facebooka