1,6 mln widzów „Sprawiedliwych 2”. Jesienią trzecia seria
Drugi sezon serialu „Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny” oglądało średnio 1,57 mln osób, o 530 tys. widzów więcej niż pierwszą edycję pokazywaną jesienią ub.r. Czwórka w czasie jej emisji wygrała walkę o widza m.in. z TVP1 i Polsatem, a wpływy z reklam wyniosły 24,54 mln zł. Nowe odcinki produkcji widzowie zobaczą jesienią br.
Telewizyjna Czwórka drugą edycję hitowej produkcji „Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny” pokazywała od poniedziałku do czwartku o godz. 20.00, w okresie od 8 marca do 6 czerwca br. Średnia widownia serialu wyniosła 1,57 mln osób. Przełożyło się to na 10,43 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 9,88 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jeden z domów mediowych.
Jeszcze wyższe wyniki „Sprawiedliwi” notowały wśród widzów korzystających z naziemnej telewizji cyfrowej. W DVB-T 4+ udział serialu wynosi 12,26 proc., a w DVB-T 16-49 - 13,78 proc.
Najwięcej widzów zgromadził odcinek, pokazany 3 maja br. Oglądało go 1,87 mln osób.
Dla porównania, średnia widownia początku pierwszego sezonu produkcji, emitowanego jesienią ub.r., wyniosła 1,03 mln osób, co przekładało się na 6,43 proc. udziału w 4+ i 6,12 proc. w 16-49. Oznacza to, że serial zyskał 530 tys. widzów.
Jeszcze bardziej wzrosła oglądalność serialu względem analogicznego okresu rok wcześniej. Wówczas czwórkę w tym paśmie śledziło 501 tys. widzów, co dawało stacji 3,36 proc. udziału w 4+ i 3,93 proc. w 16-49.
TV4 w paśmie nadawania serialu zajęła bardzo wysokie - trzecie - miejsce w rynku telewizyjnym wśród wszystkich stacji w Polsce. Liderem tego pasma była TVP2 z 17,4 proc. udziału, drugie miejsce zajął TVN (12,9 proc. udziału), a gorzej od Czwórki z głównych stacji wypadłyTVP1 (9,5 proc.) i Polsat (8,9 proc.).
Warte odnotowania są tutaj udziały dwóch największych konkurentów Czwórki - wynik TVN7 wynosi 2,6 proc., a TV Puls - 2,2 proc.
Wśród widzów w grupie komercyjnej TV4 była czwarta. Z kolei w grupie widzów korzystających z naziemnej telewizji cyfrowej stacja zajęła trzecie miejsce, a w DVB-T 16-49 - była wiceliderem oglądalności.
Produkcja miała zdecydowanie wyższe wyniki, niż średnia oglądalność TV4. W maju br. średni udział TV4 wśród wszystkich widzów wyniósł 4,35 proc. (4,19 proc. w grupie komercyjnej, 5,51 proc. w DVB-T 4+ i 5,84 proc. w DVB-T 16-49).
Wpływy z reklam emitowanych wokół premierowych odcinków drugiego sezonu produkcji wyniosły 24,54 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Portal Wirtualnemedia.pl się dowiedział, że trzecia seria produkcji na antenie stacji będzie emitowana w jesiennej ramówce br. Zdjęcia do niej rozpoczną się w drugiej połowie czerwca br.
„Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny” to opowieść o grupie policjantów z wrocławskiego wydziału dochodzeniowo-śledczego, którzy zajmują się rozwiązywaniem najcięższych przestępstw.
Dołącz do dyskusji: 1,6 mln widzów „Sprawiedliwych 2”. Jesienią trzecia seria