„Kobieta i Życie” na czele sprzedaży w tym roku. „Poradnik 50+” wiceliderem
W pierwszych trzech kwartałach br. pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych zajęła „Kobieta i Życie”, a oczko niżej uplasował się nowy tytuł - „Poradnik 50+”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Poradnik Domowy”, a najwięcej straciła „Olivia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2019 roku wyniosła 258 792 egz. Względem pierwszych trzech kwartałów 2018 roku zmniejszyła się ona o 15,55 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugi był „Poradnik 50+” (Wydawnictwo Bauer). Jego sprzedaż ogółem w maju br. wyniosła 219 857 egz. Miesięcznik ten wydawany jest już od sierpnia 2017 roku, ale dopiero od tego roku jest kontrolowany przez ZKDP.
Podium uzupełnia miesięcznik „Dobre Rady” (Grupa Burda). Wynik tego tytułu uplasował się na poziomie 195 587 egz., po spadku o 0,67 proc.
Piąte miejsce zajął „Poradnik Domowy” (Wydawnictwo Bauer; do niedawna Edipresse Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika poszła do góry o 0,87 proc. do 144 939 egz. - jednocześnie był to jedyny wzrost zestawieniu.
Z kolei największy spadek, wynoszący 28,91 proc. do 65 798 egz., odnotowała tutaj „Olivia” (Wydawnictwo Bauer). Tytuł ten w zestawieniu był ostatni.
„Kobieta i Życie” liderem także we wrześniu
We wrześniu 2019 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „Kobiety i Życia”, wyniosła 258 965 egz., po spadku względem września 2018 roku o 21,95 proc.
Podium uzupełniają: „Poradnik 50+” (216 464 egz.) i „Dobre Rady” (214 602 egz.; - 6,12 proc.).
Także i w tym ujęciu najwięcej straciła „Olivia” - było to 33,96 proc. do 65 436 egz.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Kobieta i Życie” na czele sprzedaży w tym roku. „Poradnik 50+” wiceliderem